آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس سازمان زندان ها:25 درصد از زندانیان پس از آزادی شغل خود را از دست می دهند

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی گفت: 25 درصد از کسانی که وارد زندان می شوند بعد از آزادی شغل خود را از دست می دهند و به چرخه بیکاران، بدهکاران و بزهکاران جامعه اضافه می شوند.

علی اصغر جهانگیر در مراسم معارفه سید عبدالرحمان توفیقیان مدیرکل جدید زندان ها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای این افراد و حمایت در بخش اشتغال می تواند از بزهکاری های بعد از آزادی و بازگشت مجدد زندانیان جلوگیری کند.

وی به ورود سالانه بیش از 10 میلیون پرونده در دادگستری های کشور اشاره کرد و گفت: بیشتر پرونده های تشکیل شده در دادگستری ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

وی عدم توسعه متوازن را یکی دیگر از مشکلات جامعه دانست و گفت: این عدم توسعه متوازن، حاشیه نشینی و مهاجرت را افزایش و به دنبال آن نیز بیکاری و بزهکاری را در مناطق حاشیه نشین توسعه داده است.

وی گفت: امروز بیش از هشت میلیون نفر در حاشیه شهرهای کشور زندگی می کنند و عمده ترین مشکلات حوزه بزهکاری و جرم نیز در این حوزه هاست.

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی با اشاره به بالابودن آمار جرائم در کشور افزود: براساس آمار 80 درصد از کسانی که امروز در زندان ها بسر می بردند، کسانی هستند که در مناطق حاشیه ای و محروم زندگی می کنند.

جهانگیر افزود: هم اینک در زندان های کشور به دلیل کمبود اعتبارات، نیرو و فضا با مشکلاتی روبرو هستیم و باید انجمن های حمایت و ستادهای دیه و امور خیریه در استانها به منظور حمایت از زندان و زندانی وخانواده های زندانی گسترش پیدا کند.

وی گفت: بخش زیادی از زندانیان را بدهکاران بخصوص بدهکاران مهریه تشکیل می دهند که این کار نه تنها کمکی به خانواده ها نمی کند بلکه کینه و عداوت را افزایش می دهد.

جهانگیر افزود: در مورد 20 درصد از کسانی که متاهل بوده و به زندان وارد شده اند شاهد متارکه در خانواده ها هستیم.

وی گفت: هم اینک 25 درصد از زندانیان کشور بلاتکلیف یا تحت قرار هستند و باید خیلی سریع تکلیف این افراد روشن شود.