آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۵
صفحه آخر
۱۲

تقدیر بشاراسد از اقدام ارتش در شکست محاصره بیمارستان جسر الشغور

رئیس جمهوری سوریه طی تماس تلفنی با فرمانده سربازان مدافع بیمارستان «جسرالشغور» گفت: شما با ایستادگی خود نشان دادید که با شکست و تسلیم شدن بیگانه اید.

به گزارش تسنیم، «بشار اسد» با سرهنگ «محمود صبحه» فرمانده سربازان ارتش در بیمارستان «جسرالشغور» تماس تلفنی گرفت و از وی و سربازان مدافع بیمارستان به خاطر مقاومت مقابل داعش تا زمان شکست محاصره قدردانی کرد. نیروهای مدافع بیمارستان روز جمعه موفق شدند طی یک عملیات تاکتیکی، محاصره یکماهه داعش را درهم بشکنند. بشار اسد در این تماس تلفنی گفت: شما دلاوری و قهرمانی تک تک سربازان ارتش عربی سوریه را ثابت کردید و با ایستادگی و مقاومت خود نشان دادید که با شکست و تسلیم شدن بیگانه اید. رئیس جمهوری سوریه افزود: «اعتماد شما به خداوند و نیز اعتماد به رفقایتان در ارتش عربی سوریه که به کمک شما خواهند آمد، ماهیت ارتش و اعتماد به نفس آن را به نمایش گذاشت. شما با دلاوری های خود، زیباترین حماسه ها را خلق کردید.

بشار اسد در پایان این تماس، برای شهدای این بیمارستان و برای کسانی که طی عملیات پایان دادن به محاصره بیمارستان جسرالشغور در طول یک ماه اخیر به شهادت رسیدند و همه شهدای ارتش عربی سوریه طلب رحمت و مغفرت الهی و برای زخمی ها نیز آرزوی شفا کرد. بیمارستان جسرالشغور در حومه شهر «ادلب» قرار دارد و این شهر نیز در شمال غرب سوریه واقع است. شمار سربازانی که در محاصره بودند و اکنون این محاصره را شکستند، 250 نفر اعلام شده است.

بحران در تدمر

به گزارش واحد مرکزی خبر، در پی تسلط داعش بر شهر باستانی «تدمر» در شمال سوریه و کشتار 900 غیرنظامی به دست عناصر این گروه تروریستی، حدود 11 هزار نفر از ساکنان این شهر، خانه و کاشانه خود را ترک کرده و آواره شدند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز درباره سرنوشت هزاران نفر از ساکنان شهر «تدمر» ابراز نگرانی کرد. بر اساس بیانیه شورای امنیت، سرنوشت هزاران زن و کودک ساکن این شهر نامعلوم است.

این بیانیه بدون محکوم کردن گروه های تروریستی، دولت سوریه را مسئول حفاظت از جان شهروندانش دانسته است.

از شهر «دیرالزور» نیز خبر می رسد، تروریست های داعش 16 جوان سوری را در حومه این شهر اعدام کردند. آخرین خبرها از سوریه این که، ارتش این کشور دیروز موفق شد منطقه «صدرالبستان» قلمون را نیز آزاد کند.