آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۵
صفحه آخر
۱۲

شکست اجلاس بازنگری در ان پی تی به دنبال کارشکنی آمریکا و انگلیس

حمایت تمام قد آمریکا و انگلیس از رژیم اشغالگر صهیونیستی اجلاس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح های هسته ای (ان پی تی) را به شکست کشاند.

به گزارش تسنیم، کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح های هسته ای در پایان یک ماه مذاکره با کارشکنی آمریکا و انگلیس برای برگزاری نشست خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای بدون نتیجه پایان یافت.

این کنفرانس که هفتم اردیبهشت در نیویورک آغاز شده بود، بامداد دیروز (شنبه) در پی کارشکنی و مخالفت آمریکا با طرح مصر بدون نتیجه تمام شد.

مصر در طرح پیشنهادی خود که مورد حمایت کشورهای عربی و غیر متعهد واقع شده بود، خواستار برپایی نشست خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای شده بود. این پیشنهاد با مخالفت آمریکا و انگلیس رد شد و واشنگتن شرط بررسی آن را موافقت همه از جمله رژیم اسرائیل اعلام کرد.

«رزگاتمولر» معاون کنترل تسلیحات وزیر خارجه آمریکا در پایان این نشست گفت: «حاضریم کنفرانس را بدون سند نهایی تمام کنیم تا اینکه سند بدی را بپذیریم.»!

کنفرانس بازنگری معاهده «ان پی تی» هر 5 سال یک بار برگزار می شود و در نشست سال 2010 بر برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای تاکید شده بود. این معاهده در سال 1970 میلادی اجرایی شد و 190 کشور آن را امضا کرده اند. رژیم اسرائیل تنها دارنده سلاح های هسته ای در خاورمیانه است و تاکنون از امضای هر گونه پیمان بین المللی برای نظارت بر برنامه هسته ای خود، خودداری کرده است.