آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۶
شهرستان ها
۷

در صورت تداوم آلودگی خط لوله مازوت نیروگاه قائم مهر و موم می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: مسئولین نیروگاه قائم اقدامات اساسی در زمینه گازسوز کردن واحدهای تولید برق انجام نداده اند و در صورت تداوم آلودگی با هماهنگی مراجع قضایی نسبت به مهر و موم خط لوله مازوت اقدام می شود.

حسین محمدی با تاکید بر کاهش آلایندگی های زیست محیطی و هوا در استان البرز افزود: بر اساس آمار موجود استان البرز روزانه دو و نیم میلیون لیتر مصرف سوخت دارد و این در حالی است که در گذشته کرج به عنوان باغ شهر شناخته شده بود، ولی هم اکنون 17 درصد ترافیک برون شهری مربوط به استان البرز است.

وی تصریح کرد: بافت متراکم جمعیتی، بالاترین نرخ رشد جمعیتی و مهاجرپذیری، خشکسالی و عدم مدیریت صحیح منابع آب از جمله عواملی است که باعث شده شهر کرج و فردیس جزو شهرهای آلوده کشور محسوب شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه نیروگاه قائم نیز روزانه 5 میلیون لیتر مازوت استفاده می کند، گفت: نیروگاه به دلیل بی توجهی مسئولان باعث شده علیرغم دستاوردهای مثبت در کارگروه هوای استان شاهد کاهش روزهای پاک در شهرستان فردیس باشیم.

محمدی با تاکید بر حفظ محیط زیست و سلامت جامعه اعلام داشت: بر اساس آمار موجود برای کاهش آلودگی هوا مسئولان نیروگاه هیچ اقدامی برای گازسوز کردن مجموعه واحدهای تولید برق علی رغم تاکید معاون اول ریاست جمهوری مبنی بر استفاده از گاز طبیعی از اول امسال در چرخه تولید نیروگاه انجام نداده اند که در صورت تداوم آلودگی به ناچار با هماهنگی مراجع قضایی نسبت به مهر و موم خط لوله مازوت اقدام خواهد شد.