آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۶
شهرستان ها
۷

40 هکتار از اراضی ملی قشم رفع تصرف شد

مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم گفت: حدود 40 هکتار از اراضی ملی و دولتی قشم آزادسازی شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، احمدرضا هاشمی با بیان اینکه متصرفان این اراضی سه نفر هستند، افزود: این افراد بدون اسناد معتبر این اراضی را تصرف کرده بودند و اقدام آنها مصداق بارز تصرف اراضی دولتی است.

وی یادآوری کرد: پی کنی، سیم کشی و سد و بند در این محدوده و انتقال نخل های آماده از نقاط دیگر به اراضی تصرف شده با هدف نشان دادن قدمت فعالیت آنان بر روی این اراضی از ترفندهای متصرفان به شمار می رود.

به گفته هاشمی، از این پس با دستور مقام قضایی با هرگونه تصرف غیرقانونی اراضی ملی در جزیره قشم به نحو جدی برخورد می شود.

قاضی ویژه رسیدگی به تصرفات اراضی ملی قشم گفت: به زودی حدود 300 پرونده تصرف اراضی ملی و دولتی قشم به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان ارسال می شود.

حسین اسماعیل زاده افزود: این تعداد پرونده از سوی اداره کل حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم با هدف رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی توسط زمین خواران حرفه ای به شعبه ویژه دادسرای قشم ارسال خواهد شد.

وی به تصرف بیش از یک میلیون و 213 هزار متر مربع اراضی ملی قشم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 45 هزار متر مربع آن از چنگال زمین خواران حرفه ای رفع تصرف شده است.

وی افزود: با تعیین قاضی ویژه رسیدگی به اراضی ملی و دولتی در قشم، رسیدگی به این پرونده ها با جدیت، سرعت و قاطعیت دنبال می شود.