آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۶
ورزشی - اخبار کشور
۹

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:سیاست های غلط وزارت صنعت در زمینه واردات تاسف بار است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سیاست های وزارت صنعت در زمینه واردات انتقاد کرد و آن را تاسف بار دانست.

سید سعید زمانیان دیروز در گفت وگو با فارس در شهرکرد تاکید کرد: عدم نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت موجب ورود کالاهای بی کیفیت خارجی شده است.

وی تصریح کرد: اگر امروز تولید کشور مشکل دارد به دلیل عدم مدیریت کارآمد و بهینه است.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی واردات را یکی از دلایل تعطیلی برخی از کارخانجات و تولیدی ها برشمرد و اذعان کرد: زمانی بیش از 6 هزار نفر به وسیله کار در تولیدی های شهرکرد امرار معاش می کردند، اما اینک خیلی از این مراکز یا تعطیل شده یا به سختی دوام آورده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی سیاست های غلط وزارت صنعت، معدن و تجارت را در زمینه واردات بسیار تاسف بار عنوان کرد و یادآور شد: اگر دولت رابطه عرضه و تقاضا را کنترل نکند و حامی تولیدات کشور نباشد، پس تولیدکننده ما از چه کسی باید انتظار حمایت داشته باشد.

زمانیان با بیان اینکه دولت موظف است ساختار اقتصادی خویش را سر و سامان دهد، گفت: در برخی موارد کالاهایی به اسم تنظیم بازار وارد کشور می شود، درحالی که بیشترین محصولات کشاورزی و دامی را می توان در زمان مناسب خریداری و در انبار نگهداری کرد تا در مواقع ضروری روانه بازار شود و لزومی به واردات محصولات یخ زده خارجی نیست.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تاکنون در حد یک شعار و حرف باقی مانده، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی تحقق می یابد که تولیدکننده داخلی و محصول داخلی حمایت شود و دستانی که به ورود کالای خارجی مبادرت می ورزد قطع شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: راهکار مناسب جلوگیری از قاچاق کالاتقویت تولیدات داخلی است و باید تلاش کرد کالای داخلی خریداری کرد حتی اگر گران تر از اجناس خارجی

باشد.

وی اضافه کرد: کشور نزدیک 35 سال است در تحریم قرار دارد، اما آنچه در این اوضاع بیشتر از همه آزار دهنده به نظر می رسد این است که با کارشکنی برخی و عدم برنامه ریزی مسئولان، پولی که در کشور است را در عوض یک مشت جنس بی کیفیت خارجی می دهیم و به جای سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور خود را به عقب می رانیم.