آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۶
صفحه آخر
۱۲

شرق رمادی در نخستین ساعات آغاز عملیات به طور کامل پاکسازی شد

با همکاری کم نظیر ارتش و نیروهای مردمی عراق

نیروهای داوطلب و ارتش عراق در نخستین ساعات عملیات آزادسازی شهر «رمادی»، مناطق شرقی این شهر را به طور کامل از لوث تروریست های تکفیری پاکسازی کردند.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، نیروهای دولتی عراق دیروز در نخستین ساعات آغاز عملیات، مناطق شرقی رمادی را کاملااز تروریست های داعش پس گرفتند. شنبه هفته گذشته بیش از 3000 تروریست داعش با یورش به رمادی، این شهر را اشغال کردند.

پایگاه خبری «المصالحه» نیز دیروز اعلام کرد، ارتش و نیروهای مردمی مستقر در استان «الانبار» منطقه «العنکور» واقع در جنوب شهر رمادی را نیز از تروریست ها پاکسازی کردند.

با این پیروزی ها، حلقه محاصره تروریست ها در رمادی تنگ تر شد و به گفته کارشناسان، همه شهر رمادی نیز به زودی آزاد خواهد شد.

با ورود بسیج مردمی به استان الانبار، همه چیز به نفع نیروهای دولتی رقم خورده است.

از شمال عراق نیز خبر می رسد، نیروهای مردمی و ارتش موفق شدند مناطق «الحاوی»، «الطالعه»، «البوطمعه» و «الحجاج» در شمال شهرستان «بیجی» را از اشغال داعش خارج کنند.

در همه این عملیات ها، شماری از تکفیری ها به هلاکت رسیده یا مجروح شدند.

از بغداد نیز خبر می رسد، نیروهای امنیتی عراق یک مخفیگاه داعش را در منطقه «عامریه» بغداد کشف کردند و در این مخفیگاه علاوه بر سلاح، اسناد مهمی را نیز در مورد فعالیت های این گروه تروریستی به دست آوردند.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» اما طی گزارشی، با استناد به تصاویر ویدئویی اعلام کرد که تروریست های داعش به سلاح های جنگی مدرن مجهز هستند.

رژیم صهیونیستی و عربستان دو حامی اصلی داعش در سوریه و عراق هستند. بخش اعظم این سلاح ها از خاک ترکیه برای داعش حمل می شود.

تکفیری ها طی روزهای گذشته با همراهی مغرضانه برخی رسانه های غربی و عربی به صورت اغراق آمیزی اقدام به قدرت نمایی کرده بودند که عملیات موفق ارتش عراق این ابهت پوشالی را برای چندمین بار درهم شکست.