آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۷
اجتماعی
۴

دو خط خبر

علیرضا سید قریشی، کارشناس مسئول زیستگاه های آبی اداره کل آذربایجان غربی هشدار داده است خشک شدن دریاچه ارومیه قطعا مشکلاتی همچون بروز گرد و غبار نمک از سطح دریاچه، کاهش شدید سطح آب های زیرزمینی و احتمال بروز بیماری های نوظهور به وجود خواهد آورد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفته است امروزه بیمه ها به بنگاه های تجاری تبدیل شده اند و این موضوع صدای همکاران ما را در بیمارستان ها و حتی در دولت درآورده و موجب نارضایتی مردم شده است.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به ارسال 90 تن دارو و تجهیزات پزشکی تا پایان خرداد به عربستان، اعلام کرده است پنج دستگاه آمبولانس نیز برای استفاده در دو بیمارستان مکه و مدینه مستقر می شوند.

عیسی فرهادی، فرماندار تهران با تاکید برلزوم مقابله با آسیب های اجتماعی گفته است قرارگاه آسیب های اجتماعی که طرح آن نیز از سوی شهرداری تهران ارائه شده است، می تواند با ایجاد همکاری و هم افزایی میان دستگاه های مختلف زمینه ساز مقابله اصولی با آسیب های اجتماعی شود.

اکبر توکلی، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 53 هزار نفر در شهر تهران جان خود را از دست داده اند، تاکید کرده که بیشترین تعداد مرگ و میر در منطقه 10 شهرداری تهران رخ داده است.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخستین دانشکده بین المللی داروسازی کشور را راه اندازی می کند. با تاسیس این دانشکده، صددرصد ظرفیت آن به جذب دانشجویان خارجی در عرصه بین المللی اختصاص خواهد یافت.