آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۶
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

قدردانی از نوکر!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کارشکنی وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس بازنگری «ان.پی.تی» قدردانی کرد.

در این کنفرانس بیش از 100 کشور به خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای رای داده بودند، ولی رای منفی آمریکا، انگلیس و کانادا این طرح را عقیم گذاشت.

توطئه قتل رئیس جمهور آلمان

رسانه های آلمانی اعلام کردند یک عضو داعش قصد داشت، «یوآخیم گاک» رئیس جمهور آلمان را به قتل برساند. این جوان 27 ساله توسط نیروهای امنیتی سوئیس دستگیر شد.

به گفته مقامات امنیتی سوئیس، این فرد قصد داشت رئیس جمهور آلمان را در محل اقامتش در برلین ترور کند.

همه جا دوربین

انگلیس که به عنوان بزرگ ترین کشور مصرف کننده دوربین های مداربسته در جهان شناخته می شود، قصد دارد به خاطر صرفه جویی، یک سوم این دوربین ها را خاموش کند. البته این اقدام دولت با انتقاداتی روبه رو است و منتقدان می گویند، خاموش کردن این تعداد دوربین ها، به فعالیت پلیس لطمه می زند.

درگیری به خاطر مرسی

ساکنان «دیاربکر» ترکیه در اعتراض به حکم اعدام «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر، با نیروهای پلیس ترکیه درگیر شدند و 11 پلیس را زخمی کردند. درگیری با پلیس ترکیه در حالی صورت می گیرد که آنکارا بارها علیه نظامیان حاکم بر مصر موضع گرفته و کودتا در این کشور را محکوم کرده است.

ترور رهبر استقلال طلبان اوکراین

افراد ناشناس «الکسی موزگووی» رهبر شبه نظامیان استقلال طلب منطقه «لوهانسبک» در شرق اوکراین را ترور کردند. علاوه بر موزگووی، شش تن از همراهان وی نیز در این حمله کشته شدند. در ارتباط با هویت مهاجمان گزارشی منتشر نشده است.

بازی نمایشی!

منابع صهیونیستی می گویند عربستان پیشنهاد رژیم صهیونیستی را برای دریافت سیستم دفاع موشکی موسوم به «گنبد آهنین» رد کرده است. علت واقعی رد این پیشنهاد، فریب افکار عمومی مبنی بر نبود مناسبات میان تل آویو و ریاض عنوان شده است. قرار بود عربستان با استفاده از این سیستم از حملات موشکی قبایل یمن در امان باشد.