آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۹
فرهنگ و هنر
۵

اهالی «شکرستان» فیلم سینمایی می سازند

تهیه کننده مجموعه انیمیشن های تلویزیونی «شکرستان» و «تاریخ از این ور» از تدارک ساخت یک فیلم سینمایی انیمیشن با هدف جذب مخاطب کودک خبر داد.

به گزارش مهر، مسعود صفوی گفت: تجربه های بسیاری در حوزه تهیه و تولید فیلم انیمیشین کسب کرده ام و همچنین همواره به تولید فیلم سینمایی برای کودکان اندیشیده ام و به همین دلیل فکر کردم جا دارد یک فیلم بلند انیمیشن برای کودکان ایران زمین بسازم.

او ادامه داد: پیش از این، فیلم کوتاه انیمیشن «تمام زمستان هایی که ندیده ام» را در مدت 17 دقیقه با موضوع دفاع مقدس تهیه و تولید کرده و تجربه تولید انیمیشن را در قالب فیلم نیز داشته ام.

صفوی تصریح کرد: اکنون در تدارک ساخت یک فیلم سینمایی انیمیشن با مخاطب کودک هستم که هنوز اسمی برای آن انتخاب نکرده ام و در حال تحقیق و نگارش فیلمنامه آن هستم. این فیلمنامه فضایی شیرین و جذاب برای کودکان دارد تا 90 دقیقه فیلم را بدون خستگی و بی حوصلگی تماشا کنند.

او در پایان گفت: بزرگ ترین مساله انیمیشن های سینمایی این است که اغلب برای نوجوان ها ساخته می شوند و حوصله کودکان برای تماشای اثر، کمتر در ساخت این آثار مورد توجه قرار می گیرد؛ بنابراین یکی از اهداف مهم من در ساخت پروژه این است که کودکان، نیازها و حوصله شان را مدنظر قرار دهم.