آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۹
جهان
۶

حمله رژیم صهیونیستی به چند منطقه در نوار غزه

نیروی هوایی ارتش اسرائیل بامداد دیروز به بهانه مقابله با شلیک راکت، مناطقی در نوار غزه را هدف حمله قرار داد. در این حملات به کسی آسیب نرسید اما بار دیگر خاطره وقوع جنگ را در منطقه تداعی کرد. این برای چندمین بار پس از اعلام آتش بس در غزه است که نیروهای صهیونیستی به غزه حمله موشکی می کنند. خبرگزاری فلسطینی «صفا» نزدیک به مقاومت فلسطین، با تائید این حملات، اعلام کرد هیچ یک از حملات، تلفات یا مجروحی برجا نگذاشته است.

شهر رفح که یک جنگنده اسرائیلی به زمین زراعی در نزدیکی فرودگاه بین المللی غزه یک موشک شلیک کرد، اولین هدف بود و بعد از آن یک پایگاه متعلق به «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، هدف دوم در این شهر بود. در خان یونس نیز هواپیماهای اسرائیلی پایگاهی موسوم به «حطین» وابسته به شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را با بیش از چهار موشک در چند نوبت هدف گرفتند و خسارت شدیدی به آن زدند.

«بیت لاهیا» در شمال نوار غزه، شهر دیگری بود که جنگنده های اسرائیلی، «حطین»، پایگاه وابسته به مقاومت را هدف گرفتند. حطین در شمال غرب بیت لاهیا واقع است.

به نوشته رسانه های اسرائیلی، این حملات به بهانه مقابله با شلیک راکت از داخل نوار غزه صورت گرفته است. این رسانه ها روز سه شنبه هم گزارش داده بودند که پنج فروند راکت به سمت شهرهای جنوبی نزدیک به نوار غزه شلیک شده، اما هیچ گروهی مسئولیت آن را نپذیرفته است. از زمان عملیات 51 روزه تابستان سال گذشته صهیونیست ها در نوار غزه که به شهادت صدها فلسطینی منجر شد، وضع آتش بس در غزه برقرار است، با این حال جنگنده های اسرائیلی هر از گاهی مناطقی در غزه را بمباران می کنند. در همین رابطه «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد، حماس مسئول اتفاقی است که در غزه رخ داد. وی با بیان این که «ما هیچ تهدیدی را تحمل نخواهیم کرد»، گفت: «اگر آرامش وجود نداشته باشد، غزه هزینه بسیار سنگینی را خواهد پرداخت و هر کس ما را به چالش بکشد، پشیمان خواهد شد.»