آرشیو شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۱۲
دیپلماسی
۱۹

خبر

مخالفت یونان با تحریم ایران

ایسنا: وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر به یونان با الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان دیدار و گفت وگو کرد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به ظرفیت های متنوع موجود در دو کشور گفت: تهران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با یونان ندارد و از توسعه روابط در حوزه های مختلف، همکاری های تجاری و بانکی، علمی و فرهنگی استقبال می کند. در این دیدار نخست وزیر یونان گفت: «حل و فصل موضوع هسته ای ایران برای همه کشورها مفید و موجب توسعه و ثبات بیشتر منطقه ای می شود. تحریم ها علیه ایران را غیرمنصفانه می دانیم و نباید فرصت های همکاری را در زمینه های مورد علاقه طرفین از دست دهیم».

وزیر انرژی آمریکا به مذاکرات می پیوندد

ایرنا: وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد: ارنست مونیز، وزیر انرژی به مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا در ژنو می پیوندد. وزارت انرژی آمریکا روز پنجشنبه با انتشار اطلاعیه ای تایید کرد ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا قرار است روز شنبه به مذاکرات هسته ای جان کری، وزیر امور خارجه با مقامات ایرانی در ژنو بپیوندد. مونیز که قرار است برای سفری یک روزه به ژنو برود پیش از این نیز در مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 شرکت کرده بود. جان کری و محمدجواد ظریف، وزرای امور خارجه آمریکا و ایران قرار است، بار دیگر در چارچوب مذاکرات هسته ای، امروز در ژنو دیدار و گفت وگو کنند.

تکذیب ادعای منافقین

ایسنا: خبرگزاری رویترز گزارش داد: سفارت ایران در فرانسه ادعای گروهک منافقین مبنی بر بازدید کارشناسان هسته ای کره شمالی از یک سایت نظامی در ایران را تکذیب کرد. خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از سایت واحد مرکزی خبر، نوشت: یک دیپلمات ایرانی در سفارت تهران در پاریس گفت که این گزارش های ساختگی، همزمان که ما به مراحل پایانی از مذاکرات هسته ای نزدیک می شویم و شانس دستیابی به توافق نهایی بالاست، منتشر می شود.