آرشیو یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۳۳۵
حوادث
۹

رخداد

افزایش 27 درصدی مرگ با سلاح سرد در تهران

23 نفر در استان تهران در فروردین و اردیبهشت سال جاری بر اثر اصابت سلاح سرد جان باختند. به گزارش اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، در دو ماه نخست سال جاری، 23 مورد مرگ در نتیجه اصابت سلاح سرد در استان رخ داده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 18 مورد اعلام شده بود، 27،8 درصد افزایش یافته است. از کل فوت شدگان ناشی از اصابت سلاح سرد، 16 نفر مرد و هفت نفر زن بودند. در اردیبهشت ماه نیز تعداد فوت شدگان با 44.4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 نفر اعلام شده است.

سقوط هواپیمای آموزشی در آبیک

هواپیمای فوق سبک پس از برخاستن از فرودگاه آموزشی آزادی آبیک دچار سانحه شد. در این حادثه که عصر جمعه به وقوع پیوست، به هیچ یک از دو سرنشین آسیبی نرسید. فرماندار شهرستان آبیک گفت: این هواپیمای فوق سبک دونفره متعلق به فرودگاه آزادی آبیک است که حوالی روستای محمودیان بخش بشاریات شهرستان آبیک دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. داداشی گفت: این هواپیما آسیب جدی دیده است.

کودک آهن ربایی

بدن پسر 12ساله قشمی خاصیت آهن ربایی دارد. کودک آهن ربایی قشمی گفت: «پس از تماشای یک برنامه تلویزیونی که در آن پسربچه ای آهن ربا بود من هم این کار را امتحان کردم و دیدم فلزات به بدن من هم می چسبد». نصیر سالاری افزود: «بعد از چند دقیقه ای که فلزات به بدنم می چسبند در همان جا احساس سوزش می کنم و باید فلز را از بدنم جدا کنم تا سوزش برطرف شود». یک متخصص داخلی با بیان اینکه این یک پدیده نادر است که توجیه علمی ندارد، گفت: «پدیده آدم آهن ربایی در دنیا و در ایران در شهرهای تبریز و گرگان گزارش شده است». حلالخور افزود: «بدن انسان به علت تحریکات الکتریکی که در اعصاب وجود دارد یا به علت چرخش پروتون ها میدان مغناطیسی ایجاد می کند». کودک آهن ربایی قشمی کلاس ششم دبستان است و در روستای طولای قشم زندگی می کند.