آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۶۸
اجتماعی
۴

دوخط خبر

رئیس سازمان حج و زیارت گفته است که آخرین مهلت جمع آوری گذرنامه حجاج برای صدور ویزای الکترونیکی 20 تیر ماه جاری است. پس از پایان مدت تعیین شده گذرنامه حجاج جمع آوری می شود و کار دسته بندی و اقدامات اولیه برای صدور ویزای الکترونیکی با همکاری مسئولان مربوطه عربستان آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تاکید بر کمبود 4200 نیروی انسانی برای آغاز سال تحصیلی پیش رو، راهکار جبران این کمبود را خرید خدمات نیروی انسانی خوانده و گفته است، با مکانیزم هایی نیروی انسانی واجد شرایط را به کلاس درس می آوریم. این اقدام تحت ضوابطی است که استخدام تلقی نمی شود و رابطه استخدامی ایجاد نمی کند که در حال بررسی ضوابط این امر هستیم و پس از تایید، آن را اعلام می کنیم.

معاون وزیر بهداشت نسبت به مشکل بیمارستان ها در خرید دارو و تجهیزات به دلیل بدهی بیمه ها هشدار داده و گفته است، هم برای ارائه خدمات و هم برای تهیه دارو و لوازم و حتی برای امور روزمره بیمارستان ها مثل تامین انرژی و مواد غذایی، وصول مطالبات بیمه به عنوان اصلی ترین و مهم ترین منبع درآمد بیمارستان ها ضرورت بسیار دارد.

مهندس وزیری، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک از افزایش دوربین های ثبت تخلف سرعت خبر داده و گفته است که از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه تعداد 14 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت جدید در بزرگراه های شهر تهران نصب و راه اندازی شد.

رئیس سازمان غذا و دارو، درباره هزینه تامین داروهای بیماران ریوی با اشاره بر اینکه داروها گران نیستند، گفته است، اگر چه ممکن است بیماران ریوی از نظر تعداد بیشتر از بیماران سرطانی باشند اما هزینه آنها به مراتب کمتر است چرا که قیمت داروهای بیماران ریوی نازل تر است و هزینه درمان آنها در 5 گروه اول هزینه ای ما قرار ندارد.