آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۶۸
اجتماعی
۴

آموزش

افزایش 41 درصدی هزینه های خوابگاه های دانشگاهی

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میزان هزینه خوابگاه های دانشجویی امسال تا 14 درصد افزایش می یابد، در حالی که این مقدار در سال گذشته 21 درصد بوده است.

ذوالفقار یزدان مهر افزود: با توجه به مشکلات متعدد دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی و مراعات کردن حال دانشجویان، هیات امنای صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصمیم گرفت این افزایش نسبت به سال گذشته کمتر باشد.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم تاکید کرد: این هزینه به طور کامل صرف تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشجویی می شود، بنابراین به نوعی پولی که به حساب صندوق واریز می شود در راستای اعتبارات و تسهیلات و کمک به تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشجویی هزینه می شود.

وزارت علوم: امسال نقل و انتقال دانشجویی نداریم

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال هیچ نقل و انتقال دانشجویی صورت نمی گیرد و در شرایط خاص میهمانی دانشجویی محقق می شود.

عبدالحسن ریاضی افزود: هر سال یک بار موضوع نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان در اردیبهشت مطرح و در خرداد ثبت نام آغاز می شود و در تیر دانشگاه ها نظرات خود را در خصوص نقل و انتقال یا میهمانی دانشجویان اعلام می کنند. وی گفت: تا پایان تیر دانشگاه های مبدا و مقصد فرصت دارند این نظرات را به سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کنند. ریاضی افزود: امسال نسبت به سال های گذشته میزان نقل و انتقال دانشجویان کمتر شده است و دیگر چیزی تحت عنوان نقل و انتقال دانشجویان وجود ندارد و دانشجویان تنها می توانند برای میهمان شدن درخواست های خود را مطرح کنند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: دانشجو باید در هنگام ثبت نام در سامانه علت میهمان شدن را به طور کامل بیان کند و تنها بر اساس شرایط خاص پاسخ مثبت به میهمانی دانشجویان داده می شود.