آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۶۸
ایران زمین
۱۴

ایران و مردم

پلمب آرامستان قدیمی آمل

آرامستان شهرداری آمل طبق کمیسیون بند 20 قانون شهرداری ها پلمب شد.

«سید محمدمهدی فاطمی» شهردار امامزاده عبدالله(ع) آمل در گفت و گو با مهر با بیان اینکه این آرامستان در مرکز شهر امامزاده عبدالله(ع) وجود دارد، بیان کرد: طبق ضوابط وآیین نامه ساخت آرامستان ها، آرامستان باید 10 کیلومتر از شهر و یک کیلومتر از روستا فاصله داشته باشد.

وی با اشاره به کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، گفت: این کمیسیون، شهرداری ها را مکلف می کند که کاربری هایی که مزاحمت برای مردم ایجاد می کند از شهر خارج یا پلمب شود که براین اساس آرامستان شهرداری آمل پلمب شد.

300 امضا پای طومار احیای هنر «چکن دوزی»

جمعی از مسئولان محلی و هنرمندان «چکن دوز» با امضای طوماری ضمن تشریح هنر باارزش مردم سیستان و بلوچستان، خواهان توجه مسئولان استانی و کشوری برای احیای این هنر در استان شده اند.

اخیرا سازمان بسیج سازندگی، حمایت از کارگاه ها و تعاونی های چکن دوزی را با هدف کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی در دستور کار قرار داده که با استقبال مردم نیز روبه رو بود. جمعی از مسئولان محلی و هنرمندان چکن دوز با امضای طوماری خواهان توجه بیشتر برای احیای سوزن دوزی یا چکن دوزی شدند.

تکمیل ظرفیت آرامستان کرمانشاه

اموات کرمانشاه در معابر و خیابان های آرامستان «باغ فردوس»، دفن می شوند.

«محمد شه پرست» عضو شورای شهر کرمانشاه درگفت و گو با ایسنا، با اشاره به تکمیل ظرفیت آرامستان «باغ فردوس» برای دفن میت، اظهار داشت: از چند سال پیش ساخت آرامستان جدید در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر آرامستان دیگری برای دفن اموات تدارک دیده شده است. این در حالی است که به جای دفن میت در آرامستان جدید، اموات به باغ فردوس کرمانشاه آورده شده و در معابر و خیابان های این آرامستان دفن می شوند!

شه پرست با اشاره به قیمت بالای خرید قبر در آرامستان «باغ فردوس»، تصریح کرد: متاسفانه سازمان آرامستان ها هر کجا که به لحاظ بودجه و اعتبارات کم می آورد، معابر و خیابان های آرامستان را به قبر تبدیل می کند و می فروشد که این کار مشکلات بسیاری را در زمینه تردد خانواده های متوفیان به وجود آورده است.