آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۵
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) میزبان 79 کشور جهان

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)گفت: در سال جاری جشن های دهه کرامت در 79 کشور و در 718 نقطه دنیا توسط افراد بومی همان کشورها و ارادتمندان ساحت مقدس امام رضا(ع) برگزار می شود.

جعفری، در این نشست خبری به تشریح برنامه های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) پرداخت و از افزایش کمی و کیفی آثار رسیده به جشنواره سیزدهم خبر داد.

وی شعار اصلی جشنواره سیزدهم را خلاقیت و نوآوری دانست و اظهار کرد: ایجاد اتاق فکر با حضور نیروهای فکری و فرهنگی کشور در هر یک از جشنواره های موضوعی در 31 استان کشور از جمله ابتکاراتی بود که به ارتقای سطح کیفی جشنواره کمک کرده است.

جعفری از انتخاب هشت استان برتر در این دوره از جشنواره خبر داد و افزود: برنامه های موضوعی جشنواره امام رضا(ع) در استان های کشور ارزیابی می شوند و انتخاب هشت استان برتر به عنوان استان هایی که در این دوره از جشنواره دارای نوآوری و خلاقیت بوده اند، مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی توسعه بخش علمی و پژوهشی سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و سپردن فعالیت های علمی و پژوهشی این جشنواره به دانشگاه های کشور را از دیگر ویژگی های جشنواره سیزدهم برشمرد و گفت: دبیرخانه دائمی بخش دانشگاهیان جشنواره امام رضا(ع) در معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده است.

جعفری به رشد کمی و کیفی آثار رسیده به جشنواره سیزدهم اشاره و تاکید کرد: در این دوره از جشنواره، برنامه های سینمایی 86 درصد، بخش فرهنگی ادبی 20 درصد، بخش علمی و پژوهشی 30 درصد و بخش هنری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نیز از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است. هم چنین طبق اطلاعات دریافت شده از استان ها، آثار رسیده به لحاظ کیفی نیز از رشد چشمگیری برخور دار بوده اند.

وی به عنوان نمونه به رشد آثار رسیده به بخش سینمایی جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: در جشنواره فیلم رضوی شاهد رشد چشم گیر آثار رسیده به دبیرخانه هستیم.