آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۵
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

تحرک مثبت برای پایان دادن به تحریم های فرهنگی سوریه

وزیر فرهنگ کشورمان در حالی به سوریه سفر کرد که نگاهی به اهم دیدارهای وی نشان از یک تحرک مثبت در عرصه فرهنگی و رسانه ای از سوی ایران برای پایان دادن به تحریم های فرهنگی سوریه و تقویت بخشی از محور فرهنگ مقاومت دارد.

به گزارش فارس، سوریه تقریبا یک سال پس از آغاز بحران از سوی کشورهای غربی و عربی تحریم شد که یکی از این تحریم ها، تحریم فرهنگی این کشور بود تحریمی که موجب شد در کنار مشکلات امنیتی و اقتصادی، حضور اهل فرهنگ و هنر و آثار فرهنگی آنان در خارج از این کشور محدود شود.

در همین حال فعالیت های فرهنگی به سختی در این کشور ادامه دارد. با توجه به اینکه یکی از معدود رایزنی های فرهنگی فعال ایران در کشورهای عربی در سوریه قرار دارد، باید ایران برای عبور از تحریم های فرهنگی علیه سوریه اقدامات جدی انجام دهد.

حال با این اوصاف، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان پایان هفته گذشته به سوریه سفر کرد که نگاهی به اهم دیدارهای وی نشان از یک تحرک مثبت در عرصه فرهنگی و رسانه ای از سوی ایران برای پایان دادن به تحریم های فرهنگی سوریه و تقویت بخشی از محور فرهنگ مقاومت است.

نگاهی به اهم اخبار مخابره شده از حضور وزیر فرهنگ در سوریه و دیدارهایش از جمله «تلاش برای یافتن سازوکارهای گسترش گردشگری بین دو کشور و راه های عبور از چالش های بحران پنج سال گذشته بر بخش گردشگری سوریه» برای «از سرگیری سفر ایرانیان به سوریه برای زیارت اماکن مقدسه»، «تقویت راه های همکاری دو کشور در زمینه های هنری، تئاتر، تولید فیلم های سینمایی و ترجمه کتاب ها از عربی به فارسی و برعکس» و «برطرف کردن نیازهای فنی برای حل بحران صنعت سینمای سوریه» و «تشکیل یک جبهه رسانه ای برای مقابله با تروریسم» علائم مثبتی است که از این سفر دیده می شود.