آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت: سالانه 2 تن طلااز معدن ساری گونی قروه استخراج می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بهره برداری از معدن «ساری گونی» قروه در جنوب شرقی استان کردستان در سه ماه آینده، سالانه حدود دو تن طلااز این معدن استخراج می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده در بازدید از این معدن افزود: ساری گونی از معادن خالص و ارزشمند طلابا عیار 1/6 در هزار است.

وی بیان کرد: این معدن جزو پروژه های مشترک سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان بوده که سهم سرمایه گذاری قزاقستان 70 درصد و سهم ایران 30 درصد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روند پیشرفت پروژه را خوب ارزیابی کرد و افزود: در صورت بهره برداری از فاز دوم این پروژه ظرف دو سال آینده این میزان تولید طلابا خلوص 80 درصد افزایش دو برابری خواهد داشت.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به ادامه اکتشافات در معادن استان گفت: کردستان از مخازن طلای خوبی برخوردار بوده و دو معدن طلای دیگر در این استان در حال اکتشاف است.

نعمت زاده با بیان اینکه شهرستان قروه به داشتن سنگ مرمر معروف است، افزود: امید است در آینده نزدیک این شهرستان به قطب تولید مواد معدنی تبدیل شود.

وی ادامه داد: در زمینه اکتشاف معادن، فرآوری و صادرات محصولات معدنی از سرمایه گذاران این بخش حمایت می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی از اعطای برخی مشوق ها شامل معافیت 10 ساله از پرداخت مالیات و پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران خبر داد.

نعمت زاده افزود: پروژه تولید فولاد با مشارکت 80 درصدی بخش خصوصی و ظرفیت تولید سالانه یک و نیم میلیون تن از جمله طرح های در دست اجرا به شمار می رود.