آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۵
ورزشی - اخبار کشور
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید «سعید علی مددی»

گمنامی که نامدار شد

شهید«سعید علی مددی» متولد 1343 تهران که سال1361 در عملیات بیت المقدس و در شلمچه، منطقه نهر خین به شهادت رسیده بود و پیکر او در همان منطقه مفقود شده بود چند سال پیش در جریان تفحص پیدا شد و در 28/2/89 به عنوان شهید گمنام در پادگان شهید خضرائی نیروی هوایی ارتش به خاک سپرده شد.

بعد از گذشت سالها از خاکسپاری این شهید توسط آزمایش دی ان ای خانواده و تطابق آن با نمونه استخوانش در بانک ژنتیک شهدای گمنام، هویت او شناسایی شد و خانواده شهید مددی بعد از 28 سال با وی دیدار کردند.

بخشی از وصیت نامه شهید: من بنا به وظیفه شرعی که احساس کردم برای جهاد در جبهه حق علیه باطل به جبهه رفتم و این راه را آگاهانه انتخاب کردم و ان شاءالله خداوند تبارک و تعالی مرا بپذیرد و مرا در زمره پویندگان راهش جای دهد. راهی که از هابیل شروع و از هابیل تا حسین(ع) و از حسین(ع) تا شهدای همین انقلاب اسلامی تا معاد ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

برادران؛ نماز را سبک نشمارید امام حسین(ع) وقتی در ظهر عاشورا با اینکه باران تیر به سویش می آمد ایستاد و نماز خواند، بعضی ها گفتند با این باران تیر که نمی شود نماز خواند. امام حسین فرمود: اصلا قیام ما به خاطر نماز بوده.