آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر جهاد کشاورزی: باغ های دیم و صنایع تبدیلی کشاورزی در کردستان توسعه می یابد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح باغ های دیم، ایجاد صنایع تبدیلی، غذایی، تکمیلی و بسته بندی در ارتباط با محصولات کشاورزی از اولویت های وزارتخانه در کردستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمود حجتی در جریان بازدید از پروژه های استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کردستان مستعد رشد در بخش های کشاورزی است و باید این ظرفیت ها شکوفا شود. وی آبزی پروری را یکی دیگر از قابلیت های استان کردستان خواند و تصریح کرد: توجه به این ظرفیت می تواند ضمن اشتغالزایی، رونق اقتصادی را نیز به دنبال داشته باشد. وی گفت: با توجه به اراضی شیبدار و برخی از مراتع استان و 500 میلیمتر بارندگی، توسعه باغ های دیم در کردستان باید در اولویت قرار بگیرد. وی با یادآوری افزایش سطح باغ های دیم با استفاده از اراضی شیبدار موجود در استان، اظهار کرد: در 12 سال گذشته حتی یک هکتار از این اراضی باغ نبود که در حال حاضر 20 هزار هکتار باغ در کردستان ایجاد شده است.

وزیر جهاد کشاورزی بر سرعت بخشیدن به احداث باغ های دیم و انتقال آب در کردستان تاکید و تصریح کرد: در راستای تامین راه های انتقال آب در استان، منابع تامین شده است. حجتی از وعده های جدید دولت برای حمایت از بخش کشاورزی خبر داد و گفت: با حمایت دولت از خام فروشی محصولات کشاورزی در کردستان جلوگیری می شود. وی گفت: خام فروشی محصولات کشاورزی کردستان باعث می شود تا سود اصلی این محصولات به افراد تولیدکننده نرسد و در نتیجه کشاورزان متضرر شوند. حجتی افزود: دولت از سرمایه گذاران در فرآوری محصولات کشاورزی در کردستان حمایت می کند.