آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۵
شهرستان ها
۷

استاندار لرستان: استانداران اختیار حل مشکلات را ندارند

استاندار لرستان گفت: استانداران اختیارات لازم برای حل مشکلات را ندارند.

خرم آباد - خبرنگار کیهان: هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان افزود: دولت به دنبال رونق اقتصادی استانهاست اما استانداران اختیارات لازم را ندارند.

وی با بیان این مطلب که در لرستان مبارزه با غول بیکاری با وجود فراهم نبودن زیرساخت ها در اولویت است، افزود: برای نیل به این مقصود اختیارات لازم را نداریم.

وی تصریح کرد: چون ما اختیار نداریم ناگزیر هستیم هر هفته دو روز به تهران سفر کرده و از وزیر و معاون وی تقاضاها را پی گیری کنیم در حالی که باید اختیارات کافی به مدیران استانها تفویض شود.

بازوند با اشاره به تبعات منفی عدم واگذاری اختیارات لازم به مدیران استانها، گفت: از 43 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی حدود 14 درصد به استان تخصیص می یابد و به مجلس که می رود آنجا هم الزاماتی وضع می کنند و آنچه برای استان باقی می ماند حدود 9-8 درصد است که اگر بخواهیم تحرک ایجاد شود باید تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

استاندار لرستان از عدم سرمایه گذاری هلدینگ های بخش IT در لرستان ابراز ناخرسندی کرد و گفت: ما در حال رفع خلازیرساخت هایی نظیر محورهای چهار خطه، فرودگاه و بزرگراه ها در استان هستیم و این در حالی است که بسیاری از استانهای دیگر حدود 15-10 سال قبل این امکانات را فراهم کرده اند.