آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۵
شهرستان ها
۷

سیل اخیر 28 میلیارد ریال به راه های کردستان خسارت وارد کرد

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از وارد شدن 28میلیارد و 200 میلیون ریال خسارت به راه های استان در پی وقوع سیل اوایل هفته گذشته خبر داد.

محمدراشد مدرس گرجی درخصوص سیل در شهرستان های دیواندره، سقز و بیجار افزود: این سیل در حوزه سنندج و در محور سنندج- دیواندره 10 میلیارد ریال، در حوزه دیواندره و درمحور سنندج- دیواندره هشت میلیارد ریال و درمحور حسین آباد دهگلان سه میلیارد ریال به جاده های این مناطق خسارت وارد کرد.

به گفته او در راه های روستایی سنندج دو میلیارد ریال، محور روستایی بیجار سه میلیارد و 100 میلیون ریال و محور اصلی بیجار نیز دو میلیارد و 100 میلیون ریال به جاده های این مناطق در پی وقوع سیل اخیر خسارت وارد شد.

او اعلام کرد این سیل به جاده های موجود و در دست احداث، آسفالت، علایم ایمنی، پل ها و شانه سازی جاده های سنندج، دیواندره و بیجار خسارت وارد کرده است.

بارش شدید باران و وقوع سیل در روزهای شنبه و یکشنبه هفته گذشته در شهرستان های سقز، بانه، دیواندره و بیجار خساراتی را به مغازه ها، واحدهای مسکونی، خودروها و جاده های برخی از این شهرستان ها وارد کرد.

در سقز و بانه سیل منجر به آبگرفتگی معابر شهری و به دنبال آن وارد کردن خسارات به مغازه ها و واحدهای مسکونی و همچنین خودروها شد.

این سیل در دیواندره و بیجار به جاده های برون شهری خسارت وارد کرد.