آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۶
جامعه
۱۷

ادامه واگذاری داروخانه های دولتی به بخش خصوصی

داستان هیات امنایی شدن بیمارستان ها و واگذاری مدیریت بیمارستان ها به بخش خصوصی تاکنون به جایی نرسیده است، اما حالارئیس سازمان غذا و دارو از ادامه واگذاری داروخانه های بیمارستان های دولتی به بخش خصوصی خبر داده است تا شاید یک قدم در جهت کاهش تصدیگری وزارت بهداشت برداشته شود.

رسول دیناروند در گفت وگو با ایسنا درباره چگونگی روند واگذاری داروخانه های بیمارستان های دولتی به بخش خصوصی گفته است که هم اکنون این کار انجام می شود و این اقدام مجاز است.

بسیاری از بیمارستان ها، داروخانه های خود را به بخش خصوصی واگذار و آنها را اداره می کنند. درواقع، این مقام مسئول از ادامه این واگذاری ها خبر داده است. به قول دیناروند، طبق قانون، این کار مجاز است و وزارت بهداشت از آن جلوگیری نکرده است.

حالااین پرسش مطرح است که چطور می شود به کار این داروخانه ها نظارت کرد؟ دیناروند در پاسخ به این پرسش، عنوان کرده که برای جلوگیری از تخلف در این داروخانه ها، هم ناظر وجود دارد و هم معاونت های غذا و دارو باید روی کار آنها نظارت داشته باشند.

به اعتقاد این مقام مسئول، بعد از طرح تحول نظام سلامت، تخلفات در داروخانه های بیمارستانی بسیار کمتر شده است. البته موضوع تخلفات و گران تر فروختن دارو به باور این مقام مسئول، ربطی به دولتی یا خصوصی بودن مدیریت داروخانه ندارد و اگر تخلفی در داروخانه صورت گیرد به مدیریت آن وابسته نیست. دیناروند تاکید دارد: بعد از طرح تحول سلامت، وضعیت بسیار بهتر شده؛ زیرا ما نظارت جدی تری در این زمینه داریم.