آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۶
ورزش
۱۸

رسانه ملی و فدراسیون فوتبال در مسیر تفاهم

مشکل حق پخش حل می شود

در پی برگزاری نشست مشترک قائم مقام رئیس صداوسیما در امور فناوری و رسانه های نوین و رئیس فدراسیون فوتبال بزودی تفاهم نامه همکاری میان رسانه ملی و این فدراسیون امضا می شود.

به گزارش روابط عمومی صداوسیما، دیروز (دوشنبه) علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال به همراه مهدی تاج رئیس سازمان لیگ حرفه ای با دکتر مهدی اخوان بهابادی، قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فناوری و رسانه های نوین دیدار و درباره موضوعات مختلفی از جمله حق پخش گفت وگو کردند.

دکتر اخوان پس از این نشست با مثبت ارزیابی کردن این جلسه تصریح کرد: در گفت وگو های دیروز مسائل مختلف فوتبال از جمله حق پخش، ارائه مسابقات فوتبال ایران و حمایت و همکاری رسانه ملی با فدراسیون فوتبال بررسی شد.

وی افزود: با توجه به مباحث مطرح شده و توافقات صورت گرفته مقرر شد در روزهای آینده تفاهم نامه همکاری بین صداوسیما و فدراسیون فوتبال به امضا برسد که در آن حق پخش فوتبال حل خواهد شد.

همچنین مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در این باره گفت: به توافقات خوبی رسیدیم. در این زمینه نواقص تا حد زیادی برطرف شده است و بسیار امیدواریم برای فصل جدید مشکلی از لحاظ حق پخش نداشته باشیم.

تاج تصریح کرد: این که صددرصد توافق انجام شده است یا خیر را نمی دانم، اما جلسه بسیار رو به جلویی داشتیم و بزودی تفاهم نامه ای در این زمینه امضا خواهد شد. در حال حاضر کارشناسان سازمان لیگ و صداوسیما در حال کار روی موضوع هستند و در پایان متن تفاهم نامه را دو طرف امضا خواهند کرد.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به این که شیوه مدنظر در توافق آینده با گذشته بسیار متفاوت است، بیا ن کرد: باید باشگاه ها را دور یکدیگر جمع کنیم و با مدیران آنها جلسه بگذاریم؛ چرا که قراردادی که مدنظر قرار خواهد گرفت با گذشته بسیار متفاوت است.

رئیس سازمان لیگ درباره شیوه مدنظر که با توجه به آن تفاهم نامه موردنظر بین سازمان لیگ و سازمان صدا وسیما به امضا خواهد رسید، مطرح کرد: این شیوه، مشارکتی خواهد بود.