آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۶
جهان
۶

ارتش سوریه کنترل بخش غربی شهر تدمر را به دست گرفت

ارتش سوریه با پیشروی به سوی مواضع گروه تروریستی داعش در شهر تدمر در مرکز این کشور، بخش های غربی این شهر را به کنترل خود درآورد. برخی گزارش های دیگر حکایت از آن دارد که تاکنون شمار زیادی از تروریست های داعش پس از پیشروی ارتش سوریه از این شهر گریخته اند.

تروریست های داعش در ماه می (اردیبهشت) به شهر تاریخی تدمر حمله کردند. این شهر بقایای شهری بزرگ و باستانی را در خود جای داده است. داعش پس از حمله به تدمر در استان حمص، زندان نظامی این شهر و چند مقبره متعلق به شخصیت های اسلامی را منفجر کرد.

روز گذشته یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: با ادامه پیشروی ارتش سوریه در شهر تدمر، شمار زیادی از عناصر گروهک تروریستی - تکفیری داعش به صورت گروهی از این شهر گریختند. این منبع نظامی سوری که خواست نامش فاش نشود، افزود: در این حملات شمار زیادی از تروریست های داعشی به هلاکت رسیدند، مقادیر زیادی از تجهیزات جنگی آنها از جمله هفت خودروی نظامی منهدم شد. نیروهای ارتش سوریه طی دو روز گذشته با تسلط بر تپه ها و مزارع کشاورزی اطراف شهر تدمر، پیشروی قابل توجهی داشته و توانستند خود را به ده کیلومتری این شهر واقع در استان حمص برسانند. نیروهای ارتش سوریه با به دست گرفتن کنترل این منطقه، مسیر انتقال نفت از چاه های جزل واقع در 20 کیلومتری شمال غرب تدمر را به دیگر شهرهای سوریه امن می کنند.

در یک خبر دیگر مربوط به سوریه اعلام شد واحدهایی از ارتش و نیروهای پشتیبان سوریه موفق شدند 40 عضو گروه های مسلح شورشی را در منطقه الزبدانی به محاصره درآوردند و این افراد با زمین گذاشتن سلاح خود تسلیم ارتش شدند. در جریان عملیات ارتش سوریه و مقاومت لبنان برای آزادسازی الزبدانی تعدادی از عناصر مسلح وابسته به گروه های تروریستی تکفیری کشته یا زخمی شدند. نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان 13 جولای عملیات نظامی آزادسازی شهر الزبدانی و جدا کردن این شهر از حومه جنوبی آن و قطع جاده اصلی آن با شهرک مضایا را شروع کردند. تاکنون تعداد زیادی از عناصر مسلح که بیشتر آنها وابسته به گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره شاخه القاعده در سرزمین شام بوده و گروهکی موسوم به احرار الشام که مورد حمایت رژیم آل سعود هستند، به هلاکت رسیده یا زخمی شده اند.