آرشیو چهارشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۷
اخبار کشور
۱۰

فرانسه باید در انتهای صف روابط خارجی با ایران بایستند

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: وزارت خارجه باید در تنظیم روابط جدید ایران با کشورهای مورد نظر مبنای احترام را مدنظر قرار دهد و کشورهایی که در تهدید و کارشکنی نقش عمده و اصلی داشته اند باید در انتهای صف بایستند و اولویت تنظیم روابط خارجی با کشورهای دوست و همکار است.

رضا تقی پور در تذکر پیش از دستور خود به وزارت خارجه اظهار داشت: تذکر من به وزارت خارجه در دوره جدید تنظیم روابط جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها است.

وی با اشاره به اهمیت تنظیم روابط با کشورهای مورد نظر، افزود: مبنای احترام در تنظیم روابط با کشورها باید مدنظر قرار بگیرد، چرا که حافظه ملت ایران هیچگاه از تهدید ها و کارشکنی های مختلفی که این کشورها در مقابل ایران داشته اند، پاک نمی شود و مسئولان امر و سیاست خارجه باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، تقی پور با اشاره به پرونده خون های آلوده تاکید کرد: حافظه تاریخی ملت ایران پاک شدنی نیست و باید در تنظیم روابط دو جانبه کارشکنی ها را مد نظر قرار دهیم و پرونده مهمی از جمله پرونده خون های آلوده را مختومه تلقی نکنیم.

تقی پور اضافه کرد: در حال حاضر که دنیا در مقابل خواسته های به حق جمهوری اسلامی ایران سر تعظیم فرود آورده است، باید توجه کنیم که کشورهایی که در کارشکنی ها و تهدید ها نقش عمده ای داشته اند، در انتهای صف مراوده با ایران بایستند و کشورهای دوست و همکار را که در دوران سخت تحریم همکاری با ایران را فراموش نکرده اند، در اولویت تنظیم روابط خارجی قرار بگیرند.

گفتنی است اخبار و تحرکات برخی مسئولین و رسانه های زنجیره ای حکایت از ذوق زدگی و ولع بیش از حد آن ها در برقراری هرگونه ارتباطی بدون در نظر گرفتن سابقه ننگین و سیاه و خیانت های کشور های اروپایی دارد.