آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۹
جامعه
۱۷

هشدار هواشناسی نسبت به سیلابی شدن رودخانه ها در 3 استان

سازمان هواشناسی کشور در اخطاری نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در سه استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: در دو روز آینده بویژه ساعات بعداز ظهر و اوایل شب، وقوع رگبار و رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود که آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت. بنابراین برای روز شنبه (امروز) در نیمه غربی استان آذربایجان غربی مخصوصا شهرهای مرزی این استان و در روز یکشنبه در استان هرمزگان این وضعیت پیش بینی می شود.

از این رو با توجه به این پیش بینی ها، توصیه می شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی مانند خودداری از رفت و آمد در حاشیه رودخانه ها و احتیاط لازم در تردد جاده ای نقاط مرتفع مناطق یاد شده به کار گرفته شود.

همچنین براساس گزارش سازمان هواشناسی، در دو روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و برخی مناطق هرمزگان، برخی مناطق شمال غرب و دامنه های زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار موقت باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود و این وضعیت روز یکشنبه نیز در استان هرمزگان، جنوب استان فارس و جنوب کرمان ادامه خواهد داشت.

شدت بارش در دو روز آینده در غرب آذربایجان غربی و در شمال کردستان و روز یکشنبه در استان هرمزگان رخ خواهد داد.

در این روزها وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور تداوم خواهد داشت که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.