آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۹
جامعه
۱۷

1500 هکتار درختان مثمر باغات کن در معرض خشک شدن

رئیس شورای شهرستان تهران گفت: متاسفانه در حادثه اخیر، شبکه ارتباطی و آبرسانی باغات کن که حدود 1500 هکتار آن باغ مثمر است، تخریب شده و خطر خشک شدن درختان این باغات وجود دارد.

به گزارش مهر، احمد مسجد جامعی افزود: با تاکید بر پاکسازی مسیر رود دره کن و جلوگیری از خطرات احتمالی، هفته گذشته ده مورد تخریب ویلاهای غیرمجاز در منطقه «دو آب» با حضور نماینده دادستان، شهرداری، بخشداری، رئیس جهاد شهرستان انجام شده و در جلسه شورای شهرستان بر اجرای قانون تاکید شد؛ چرا که یکی از دلایل سیل اخیر ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه بوده است.

رئیس شورای شهرستان تهران، افزود: مسئولان ذی ربط تصمیماتی در جهت حفظ حقوق مکتسبه مالکان باغات و املاکی که در حریم رودخانه واقع شده، اتخاذ کرده اند که از جمله این تصمیمات واگذاری دوبرابری زمین های معوض به خسارت دیدگان در قسمت های بالادستی است.

وی گفت: براساس گزارش معاون فرماندار و نگرانی اهالی مبنی براین که آب به زمین های بالادست نرسد، مقرر شد از طریق پمپ های آب و با احتساب برق کشاورزی، این زمین ها آبیاری شود.

رئیس شورای شهرستان عنوان کرد: براساس آمار رسمی معاون فرماندار، تعداد تلفات حادثه اخیر که پزشکی قانونی اعلام کرده است هشت نفر بوده که از این تعداد شش نفر شناسایی شده و دو نفر مجهول الهویه هستند که البته دو نفر نیز مفقود الاثر اعلام شده اند که پزشکی قانونی در حال بررسی هویت اجساد نامشخص است.

مسجد جامعی در این جلسه ضمن تشکر از خانم طباطبایی، دهدار یکی از روستاهای پیرامون که برای ترویج فرهنگ بیمه روستایی تلاش های زیادی کرده است، از بخشداری و فرمانداری خواست ترویج فرهنگ بیمه روستایی را در دستور کار خود قرار دهند؛ چراکه این موضوع می تواند بخش عمده ای از خسارات ناشی از حوادث را جبران کند.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به این که تعداد زیادی از پل های ارتباطی و شبکه آبرسانی باغات کن تخریب شده است، از شهرداری خواستیم برای کمک به حفظ فضای سبز حریم شهر تهران و جلوگیری از خشک شدن درختان، نسبت به ساخت پل های ارتباطی اقدام کند.