آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۹
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی: حرفه ای عمل می کنیم

در پی پخش زنده اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا از تلویزیون، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما نکاتی را یادآور شد و از این اقدام به لحاظ حرفه ای دفاع کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر داوود نعمتی انارکی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این که آیا از این پس شاهد افزایش پخش زنده نشست ها و سخنرانی های مقامات کشورهای خارجی در صداوسیما خواهیم بود، گفت: رسانه ها در پوشش خبری رویدادهای مختلف به چند مولفه توجه نشان می دهند که از آنها به عنوان ارزش های خبری یاد می شود.

ضمن این که در این فضای جدید رسانه ای که ده ها و صدها شبکه خبری منتظرند تا رویدادها را پوشش دهند، عقلانی است که رسانه ملی به رویدادی که موضوع آن مربوط به کشورمان است توجه نشان دهد و حتی اگر امکان داشته باشد آن رویداد را باکمترین تاخیر پخش کند و منطقی نیست که رسانه های دیگر آن رویداد را پوشش دهند و بعد از آنها ما خبر را در جدول پخش خودمان قرار دهیم.

نعمتی تاکید کرد: رسانه ملی در دوره جدید فعالیت های خود با چنین اقداماتی نشان می دهد که اولااز اعتماد به نفس بالایی برخوردار است و می تواند بدون نگرانی چنین اخباری را پوشش دهد و دیگر این که باعث می شود توجه مخاطبان به رسانه های داخلی برای کسب اطلاعات و خبر بیشتر جلب شود تا رسانه های بیگانه.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه ترجمه همزمان صحبت های مقامات خارجی در شبکه های خبری صداوسیما که بعضا با انتقاداتی همراه بوده است، گفت: استمرار این روند به حرفه ای شدن پوشش خبری زنده، به خصوص پوشش خبری مذاکرات و بحث ترجمه همزمان منجر خواهد شد.

سامی یوسف ممنوع التصویر نیست

داوود نعمتی انارکی، مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما درباره ممنوع التصویری سامی یوسف توضیحاتی را ارائه کرد.

نعمتی انارکی در این باره به فارس گفت: چندی پیش تصویری بی نام و نشان از یک نامه غیررسمی منتشر شد که در آن آمده بود صداوسیما استفاده از آثار سامی یوسف خواننده ایرانی تبار را ممنوع کرده است. آن تصویر و آن نامه غیررسمی که نه سربرگ و نه مهر و امضا دارد، واقعیت ندارد و شیطنت برخی در رسانه های اجتماعی و فضای مجازی بود.