آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۹
جامعه
۱۷

وزیر بهداشت خبر داد:سکته، علت بیش از 50 درصد مرگ و میر در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که انسان سالم، محور توسعه و پیشرفت است، تاکید کرد: اگر می خواهیم کشور پیشرفت کند، بدون شک باید انسان سالم و تندرست داشته باشیم.

به گزارش وبدا (مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت)، دکتر سید حسن هاشمی در همایش ورزش، بهداشت و سلامت که دیروز در پارک خورشید مشهد برگزار شد، گفت: بیماری فشار خون یک بیماری ناشناخته است که باعث بروز سکته های مغزی در انسان می شود.

وی با بیان این که سکته علت بیش از 50 درصد مرگ و میرها در ایران است، ادامه داد: در ایران سه تا چهار برابر میزان معمول نمک مصرف می شود که باعث بیماری های متعدد و افزایش احتمال سکته است.

وی با بیان این که تحرک یکی از نیازهای امروز ایرانی هاست، گفت: انسان سالم، محور توسعه و پیشرفت است و اگر می خواهیم کشور پیشرفت کند بدون شک باید انسان سالم و تندرست داشته باشیم، حتی برای عبادت هم باید انسانی تندرست و بانشاط باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میانگین عمر در ایران 55 سال بود که این رقم امروز به 73 سال رسیده است.

هاشمی گفت: همه باید به سلامت خود اهمیت بدهند و دولت هم تلاش خواهد کرد با ممنوع کردن محصولات غذایی مضر، باعث ارتقای سلامت مردم شود.