آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۱۹
حوادث
۱۹

5 مصدوم در زلزله سیرچ

پنچ نفر به خاطر ترس و فرار در زمان زمین لرزه در سیرچ کرمان مصدوم شدند.

به گزارش ایسنا، مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرده این زمین لرزه ساعت 14 و 36 دقیقه و 29 ثانیه و در عمق 8 کیلومتری زمین به ثبت رسیده و در 17 کیلومتری سیرچ، 22 کیلومتری گلباف و 34 کیلومتری ماهان شهر کرمان رخ داده است. این حادثه موجب ترس و هراس مردم شهرهای کرمان و ماهان شد.

سیرچ یکی از مناطق زلزله خیز کرمان محسوب می شود که سابقه بروز زمین لرزه بالای 7 ریشتر را دارد، بیشتر خانه های این منطقه مقاوم سازی شده است.

حسین درویش، معاون عملیات سازمان امداد و نجات در این باره گفت: پس از زلزله امدادگران به محل حادثه در سه شهرستان و 13 روستا که زلزله در آنجا احساس شده بود، اعزام شدند. تیم های ارزیاب اعلام کردند به این روستاها خسارتی وارد نشده است.

این در حالی است که محسن صالحی، مدیرکل بحران استان کرمان هم اعلام کرد: پنج نفربر اثر این زمین لرزه مصدوم شدند که علت آن ریزش آوار و تخریب بنا نبوده بلکه این افراد هنگام فرار دچار شکستگی و آسیب دیدگی از ناحیه دست و پا شده بودند. کامیاب، معاون عمرانی استاندار کرمان در این باره به تسنیم گفت: طبق گزارش های اولیه زمین لرزه موجب ترک خوردگی برخی خانه های مسکونی در سیرچ شده است. خوشبختانه گروه های ارزیاب و امدادی در کمترین زمان ممکن به منطقه اعزام شدند.