آرشیو دوشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۲۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت: شبکه توزیع کشور به دنبال عرضه کالاهای وارداتی قاچاق و سودآور است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: شبکه توزیع کالادر کشور به فکر توزیع و تزریق کالاهای ساخت داخل به بازارهای داخلی نیست و فقط کالاهای وارداتی خارجی قاچاق را که سود بیشتری برایشان دارد توزیع می کند.

تبریز - خبرنگار کیهان: سید عبدالوهاب سهل آبادی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز افزود: صدا و سیما هم غالبا به تبلیغ کالاهای خارجی مبادرت می ورزد و در تمام فرودگاه ها و معابر عمومی شاهد تبلیغات کالاهای خارجی هستیم. وی گفت: طبق قانون سهم صنعت از هدفمندی یارانه ها چندین هزار میلیارد تومان تعیین شده بود که به یک هزار و 200 میلیارد تومان کاهش داده شد و از همین رقم نیز هنوز خبری نیست.

سهل آبادی با انتقاد از بهره بالای تسهیلات بانکی گفت: با غل و زنجیرهایی که به پای تولید بسته شده و بهره های بانکی 40 درصدی نمی توانیم تولید را سرپا نگه داریم.

وی افزود: تکلیف ما در دوران انتقال و پساتحریم، تولید کالاهای باکیفیت و تکلیف دولت ارائه برنامه های لازم و حمایت جدی از تولیدکنندگان داخلی است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت بخش تولید اظهار کرد: شرایط نامناسب کنونی را بارها به مسئولان امر گوشزد کرده ایم که باید فکری در خصوص شبکه توزیع کالاو تبلیغات کالاهای خارجی صورت گیرد.

این فعال اقتصادی گفت: اقتصاد کشور مهم ترین مولفه امنیت ملی است و این امنیت حاصل نخواهد شد مگر اینکه تولیدکنندگان مورد حمایت، نظارت و کنترل موثر قرار گیرند.

وی افزود: هم اکنون تولیدکنندگان در گوشه زندان ها خوابیده اند و سرمایه های خود را برای پرداخت بدهی های بانکی می فروشند. وی خواستار حمایت جدی دولت از بخش خصوصی شد و گفت: مردم منتظر شکوفا شدن اقتصاد و رشد آن هستند. در آیین مراسمی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد از صنعتگران و واحدهای تولیدی نمونه آذربایجان شرقی تجلیل شد.