آرشیو دوشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۲۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

آلودگی آب رقابت های تنیس قهرمانی کشور را در همدان متوقف کرد

عضو کمیته مسابقات فدراسیون و رئیس هیئت تنیس روی میز البرز گفت: به علت آلودگی آب آشامیدنی رقابت های قهرمانی کشور یکشنبه در همدان متوقف شد.

به گزارش ایرنا از کرج، «علیرضا حجازیان» با اشاره به اینکه رقابت های تنیس روی میز نونهالان کشور در رده سنی دختران از صبح روز شنبه به میزبانی استان همدان آغاز شده بود، افزود: متاسفانه به علت آلوده بودن آب آشامیدنی محل بازی های نونهالان کشور چند ورزشکار از استان های مختلف دچار مسمومیت شدند که برای کنترل وضعیت و افزایش بیماران مجبور شدیم این رقابت ها را لغو کنیم.

وی بیان کرد: شنبه گذشته 9 ورزشکار از استان های کردستان، تهران، البرز، شیراز و چند استان دیگر دچار مسمومیت شدند که با بررسی متوجه شدیم به دلیل آب آشامیدنی آلوده این اتفاق رخ داده است.

حجازیان ادامه داد: هم اکنون حال تمام ورزشکاران خوب است و برای آن که شاهد افزایش بیماران نباشیم با تصمیم کمیته مسابقات و فدراسیون تنیس روی میز ادامه این رقابت ها لغو شده است.

به گفته وی، تیم ها دیروز محل رقابت ها را ترک کردند.

ویروس عامل مسمومیت

عضو کمیته فنی و سخنگوی هیات پینگ پنگ استان همدان گفت: 13 نفر در رقابت های پینگ پنگ دسته برتر اوپن نونهالان دختر کشور دچار شکم درد شدند که علت آن از سوی کارشناسان نوعی ویروس ناشی از آلودگی هوا (غیر غذایی) گزارش شده و احتمال می رود از تماس دست آلوده ورزشکاران اتفاق افتاده باشد.

حمید نظری بیان داشت: مسمومیت این ورزشکاران به هیچ وجه مسئله ای نگران کننده نبوده و بهتر است برخی افراد که منافعشان با وضعیت فعلی فدراسیون قبل از برگزاری مجمع انتخابات گره خورده، حاشیه سازی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: حال اغلب ورزشکاران مسموم شده بهبود یافته و به شهرهای خود بازگشته اند و تنها چهار نفر باقی مانده در حال استراحت بودند که آنها نیز دیروز محل اقامت خود را ترک کردند.