آرشیو شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۳۲۲
اقتصاد
۴

تشکل ها

قیمت زعفران به هفت میلیون و 200 هزار تومان رسید

نایب رییس شورای ملی زعفران از افزایش مجدد قیمت این محصول در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر حداکثر قیمت طلای سرخ هفت میلیون و 200 هزار تومان است. غلامرضا میری درباره آخرین وضعیت بازار زعفران گفت: چندی قبل قیمت این محصول حدود 700 هزار تومان ارزان شد اما این کاهش تنها حدود 48 ساعت پایدار بود و بعد از آن نرخ طلای سرخ مجددا سیر صعودی در پیش گرفت. وی، عدم عرضه زعفران به بازار را دلیل این افزایش قیمت عنوان کرد و افزود: طبیعی است وقتی قیمت ها به شدت افت می کند، کشاورزان نیز از عرضه محصول به بازار خودداری می کنند که همین امر سبب افزایش نرخ می شود.

کاهش قیمت جهانی پتروشیمی ایران

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از کاهش قیمت جهانی برخی محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران در بازار جهانی متاثر از کاهش قیمت جهانی نفت خام خبر داد. احمد مهدوی با بیان اینکه سقوط آزاد قیمت جهانی نفت خام روی قیمت صادراتی برخی محصولات پتروشیمی ایران تاثیرگذار بوده است، به مهر گفت: این کاهش قیمت در برخی محصولات پتروشیمی با خوراک نفتا و میعانات گازی تاثیر بیشتری داشته است.

فضای اقتصادی کشور شفاف نیست

دبیر انجمن ریخته گری با اشاره به شفاف نبودن فضای اقتصادی کشور و تصمیمات دولت برای شرایط پساتحریم گفت: صنعتگران در برنامه ریزی خود با ابهامات زیادی روبه رو هستند و در این شرایط، اطلاع رسانی شفافی از سوی دولت انجام نمی شود. عبدالحمید قدیمی در مورد برنامه هایی که دولت باید در شرایط پساتحریم در پیش بگیرد، به فارس گفت: در حال حاضر بخش خصوصی و صنعتگران اطلاع دقیقی از برنامه های دولت در شرایط بعد از تحریم ندارند و فقط یکسری گمانه زنی در این مورد صورت گرفته است.

وی افزود: وزارت صنعت در مورد برنامه ریزی برای شرایط بعد از لغو تحریم ها هیچ جلسه ای با تولیدکنندگان صنعت ریخته گری نداشته است و در حال حاضر ابهامات زیادی برای صنعتگران وجود دارد.