آرشیو یکشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۴۴
اخبار کشور
۳

امیر اسماعیلی در نشست خبری: رادارهای بینا و نظیر 10 شهریور رونمایی می شوند

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا از رونمایی رادارهای بینا و نظیر همزمان با روز پدافند هوایی خبر داد.

به گزارش فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در نشست خبری صبح دیروز که در قرارگاه پدافند برگزار شد از برگزاری رزمایش قرارگاه پدافند هوایی در اواخر پاییز خبر داد و افزود: رادار های «بینا» و «نظیر» در دو منطقه کوهستانی و دشت در دهم شهریور و همزمان با روز پدافند هوایی رونمایی می شوند.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه رادار «فتح 14» از فناوری نیمه هادی و با برد بالااست، اظهار داشت: سامانه موشکی «تلاش» که برای رهگیری و درگیری با اهداف ارتفاع متوسط و بالاطراحی شده با همکاری وزارت دفاع تولید شده است. همچنین سامانه همیار رهگیر در سایت های شناسایی برای همپوشانی اطلاعات و اشراف اطلاعاتی و انسجام بیشتر و برای رهگیری ناوهای هواپیمابر و بالگردبر طراحی شده است. «حلقه بیدار» یا SSR نیز سامانه ای برای شنود و تحلیل گر اطلاعاتی و غیرقابل کشفی است که تولید و رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه پهپاد و فرماندهی محصولاتی تولید می شود که به دلیل معذوریت های اطلاعاتی و امنیتی توضیح بیشتر نمی دهم، تصریح کرد: دانشگاه پدافند هوایی که مدتی از افتتاح آن گذشته دوره های آموزش ویژه ای برگزار می کند و در آن اولین دوره آموزش درجه داری به صورت مستقل انجام می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با اشاره به اینکه تعداد نقاط پدافندی از 3600 به 3800 نقطه افزایش یافته و قرار است تا 5000 نقطه نیز افزایش یابد، یادآور شد: در تمام یگان های پدافندی نیروهای مسلح ورود اطلاعات رادار «رزونانس» و «قدیر» انجام شده است.

وی به برگزاری رزمایش مشترک با سپاه پاسداران اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در بخش هوایی، آسمان جمهوری اسلامی ایران امن ترین آسمان منطقه بوده که این نشان از تعاملات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان فرودگاه های کشور است.