آرشیو دوشنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۳۳۰
حادثه
۱۴

انتشار شماره تلفن دختران جوان به بهانه نه شنیدن به پیشنهاد ازدواج

مردی که شماره تلفن دختران جوان را به بهانه نه شنیدن به پیشنهاد ازدواج در شبکه های اجتماعی منتشر می کرد از سوی پلیس فتای اصفهان دستگیر شد. این متهم علاوه بر انتشار شماره های تلفن، متن های غیراخلاقی نیز منتشر می کرد و با این کار آبروی دختران جوان را می ریخت.

سرهنگ سید مرتضی مرتضوی، رییس پلیس فتای اصفهان با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با انتشار شماره تماس او در فضای مجازی به همراه درج مطالب غیراخلاقی آبروی او را ریخته موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

او ادامه داد: «متهم هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس روبه رو شد لب به اعتراف گشود و به چندین فقره هتک حیثیت دیگر نیز اعتراف کرد. در بازجویی های به عمل آمده از متهم، او گفت شماره تماس دختران را به بهانه ازدواج از طریق دوستان شان به دست آورده و درخواست ازدواج به آنها می داده است و هنگامی که با جواب منفی مواجه می شده شماره آنها را در شبکه های اجتماعی منتشر می کرده است.»سرهنگ مرتضوی در ادامه با درخواست مراجعه از کسانی که به این شکل مورد سوءاستفاده و هتک حیثیت قرار گرفته اند، اعلام کرد: «بر اساس قانون جرایم رایانه ای هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.»

او همچنین به شهروندان توصیه کرد از ارایه اطلاعات شخصی مانند عکس، فیلم و آدرس محل سکونت و کار به افراد ناشناس خودداری کرده و از اعتماد بی جا به کاربران در فضای مجازی پرهیز کنید.