آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۶
فرهنگ و هنر
۲۳

هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم ونیز از امروز آغاز می شود

آغاز قدیمی ترین رویداد سینمایی جهان در شهر کانال ها

فرش قرمز هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم ونیز از امروز سه شنبه قدمگاه چهره های سرشناس سینما از سراسر جهان خواهد بود.

افتتاح ونیز با «اورست»

فیلم «اورست» به کارگرانی «بالتازار کورماکور» کارگردان ایسلندی که بر اساس داستان واقعی صعود دو گروه رقیب به بام جهان در سال 1996 ساخته شده، امسال در افتتاحیه ونیز روی پرده خواهد رفت.

سینمای ایران در ونیز

فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره «ونیز» در بخش افق های این رویداد سینمایی حضور خواهد داشت.

نمایش فیلم گمشده «اورسن ولز»

جشنواره ونیز امسال نمایش فیلم گمشده «تاجر ونیزی» محصول 1969 و همچنین نسخه کامل و ایتالیایی فیلم «اتللو» به کارگردانی «اورسن ولز» را به بهانه جشن یکصد سالگی این کارگردان بزرگ تاریخ سینما در برنامه دارد.

بزرگان تاریخ سینما میهمان بخش کلاسیک

از مهمترین فیلم هایی که نسخه بازسازی شده آنها در بخش کلاسیک جشنواره ونیز روی پرده خواهد رفت، می توان به «ریش قرمز» ساخته «آکی را کوراساوا»، «آمارکود» به کارگردانی «فدریکو فلینی» کارگردان نامدار ایتالیایی، «بازگشت تلخ» از «کلود شابرول»، «لئون مورن کشیش» از «ژان پیر ملویل» و همچنین فیلم «سالویا 120 روز در سودوم» ساخته «پیر پائولو پازولینی» نام برد. همچنین «برایان دی پالما» کارگردان و نویسنده صاحبنام امریکایی جایزه دستاورد سینمایی امسال جشنواره ونیز را به پاس نقش قابل ملاحظه اش در عرصه سینمای معاصر دریافت می کند.