آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۶
فرهنگ و هنر
۲۳
فرهنگ

وزیر فرهنگ در جمع فعالان فرهنگی آذربایجان غربی: احیای امید در جامعه فرهنگی در سایه تدابیر دولت یازدهم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امید جامعه فرهنگی و هنری کشور به آینده در سایه فعالیت ها و سیاست های دولت تدبیر و امید احیا شده است.

علی جنتی شامگاه یکشنبه در جمع فعالان فرهنگی و سیاسی آذربایجان غربی افزود: دولت تدبیر و امید، کشور را در بدترین وضعیت اقتصادی و سیاست خارجی و همچنین در انزوای فرهنگی سیاسی تحویل گرفت و در راستای وعده های دکتر روحانی، سیاست هایی را برای بهبود وضعیت در بخش های مختلف تدوین و اجرایی کرد. وی با اشاره به مشکلات عدیده کشور در بخش سیاست خارجی، وجود تحریم های قابل توجه و بسیار تاثیرگذار در کشور و روابط سیاسی نامناسب حتی با کشورهای همسایه در دولت گذشته اشاره و اضافه کرد: در کنار این موارد، حوزه فرهنگ کشور نیز با مشکلات بسیاری دست به گریبان بود که در تنگنا بودن ناشران، توقیف های بی دلیل کتاب و بسته بودن فضای ساخت فیلم و موسیقی از جمله آنها به شمار می رفت. وی اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، باز شدن فضای فرهنگی در دستور کار قرار گرفت و بسیاری از کتاب های بی دلیل توقیف شده به مرحله انتشار رسید و فضای تولید و پخش فیلم و موسیقی نیز با رعایت تمامی ضوابط و شرایط قانونی و اخلاقی باز شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی این موارد موجب شد امید در بین جامعه فرهنگی و هنری کشور احیا شده و فعالیت های قابل توجهی انجام شود.

علی جنتی با اشاره به اینکه تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول صدور مجوز کنسرت در کشور است، گفت: ما تفکیک جنسیتی را در برگزاری کنسرت ها قبول نداریم چراکه در این صورت تنها مجردها آن هم به صورت محدود باید به کنسرت بروند و خانواده ها به دلیل تفکیک های صورت گرفته از این امر محروم می شوند. وی افزود: انجام این روش در آذربایجان غربی قابل قبول نیست و نباید اجازه تفکیک جنسیتی داده شود.