آرشیو چهارشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۷
زندگی
۱۳
تازه ها

فعالیت فیزیکی سالمندان و افزایش کارایی شناختی

افراد سالمندی که ورزش می کنند، کارایی شناختی بهتری دارند و حافظه شان بیشتر است.

بزودی پزشکان توانایی این را پیدا می کنند که با کمک عکسبرداری از مغز بفهمند افراد چقدر فعال هستند. افرادی که فعال تر هستند غالبا مغز بزرگتری دارند و قسمت سفید مغزشان بیشتر است.

مطالعات جدید نشان داده است افراد سالمندی که مرتبا ورزش با شدت متوسط تا شدید انجام می دهند، فعالیت مغزی بیشتری به هنگام استراحت دارند. این فعالیت باعث بهتر شدن کارایی شناختی می شود.نتایج این مطالعات در مجله plos one منتشر شده است. محققان دانشگاه ایلینویز 100 فرد بین 60 تا 80 سال را مورد بررسی قرار دادند. آنها از شتاب سنج برای اندازه گیری فعالیت فیزیکی این افراد استفاده کردند.

محققان از عکسبرداری MRI برای بررسی تغییرات در میزان اکسیژن خون استفاده کردند. آنها میزان فیبرهای قسمت سفید مغز که مسئول بردن پیام های عصبی هستند را بررسی کردند.مدیر این تحقیقات می گوید: بررسی ها نشان داده است فعالیت مغزی در افرادی که فعالتر هستند بیشتر است. افرادی که فعالیت مغزی بیشتری دارند کارایی شناختی بالاتری دارند و حافظه و هوش آنها بیشتر است.مدیر این تحقیقات افزود: ما می خواهیم بفهمیم که مغز چقدر با بدن در ارتباط است و چقدر سلامت جسمی بر سلامت مغز و ذهن اثر دارد.