آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۸
صفحه اول
۱

رشد اقتصادی 6 درصدی برای صنعت و تجارت

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت رشد اقتصادی 6 درصدی را در سال جاری برای مجموعه بخش های صنعت، معدن و تجارت پیش بینی کرد.

حسین ابویی مهریزی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه رشد بخش صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته 5 درصد بوده است، اظهار کرد: براساس هدفگذاری کلی برای بخش صنعت، معدن و تجارت نرخ رشد اقتصادی این بخش در سال جاری باید به 6 درصد برسد. به گفته وی براساس برنامه رشد اقتصادی این بخش در سال 1395 به 9 درصد و در سال 1396 نیز به 12 درصد خواهد رسید.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر 20 هزار و 900 طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از 20 درصد در کشور وجود دارد، گفت: قطعا همه این طرح ها طی دو سال باقی مانده دولت به بهره برداری نخواهد رسید اما آن طرح هایی که امکان تکمیل دارند بهره برداری خواهند شد.

ابویی مهریزی همچنین درباره کاهش صدور جوازهای تاسیس در سال جاری اظهار کرد: دریافت جواز تاسیس به معنای سرمایه گذاری انجام شده نیست بلکه به معنای تمایل به سرمایه گذاری است. ما در سال جاری کاهش کمی در بخش تولید و تقاضا داشته ایم که قطعا روی این مسائل تاثیر می گذارد.