آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۸
بین الملل
۲۰

ورود هزاران نیروی کشورهای عربی به یمن

بعد از بی نتیجه ماندن حملات هوایی عربستان و ائتلاف تحت رهبری اش به یمن، این کشور، طرح مشارکت مستقیم زمینی در درگیری های یمن را در دستور کار قرار داده و به همراه همپیمانان خود تعداد زیادی نیرو به همراه تجهیزات نظامی پیشرفته راهی یمن کرده تا برای حمله به صنعا آماده شوند.

به گزارش ایسنا، عربستان طی دو هفته گذشته ده ها دستگاه تانک و صدها قبضه توپ و دیگر تجهیزات نظامی از جمله

زره پوش های مسلسل دار راهی دو استان جوف و مارب در شمال یمن و در مجاورت استان های صعده و صنعا (پایتخت) کرده و در حال آماده شدن برای حمله گسترده به صنعا است و در همین راستا مناطقی از استان مارب در مجاورت پایتخت را به اشغال در آورده است. علاوه بر نیروهای ویژه ارتش عربستان و ارتش دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، هزاران شهروند یمنی مقیم این کشورها نیز در چهار ماه گذشته آموزش های نظامی فشرده دیده اند و پس از تجهیز به سلاح های مدرن راهی یمن شده اند که تحولات اخیر در جبهه های جنوبی و عقب نشینی انصارالله نیز به دلیل گسیل این حجم نیروی نظامی به جبهه های جنوبی است.

نیروهای عربستان و ادوات نظامی سنگین آنها هم اکنون در بخش هایی از استان صعده، خاستگاه اصلی حوثی ها نیز مستقر شده اند و با کمک شبه نظامیان همپیمانشان در یمن خود را برای شعله ور کردن چند جبهه در این کشور آماده می کنند.

در همین حال منصور هادی نیز که گام به گام براساس طرح های عربستان پیش می رود، از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور خواست تجهیزات نظامی کارآمدتری در اختیار نیروهای تحت امرش قرار دهد تا برای نبرد آتی آماده شوند. این در حالی است که جنبش انصارالله یمن از تصمیم خود برای تشکیل دولت وحدت ملی در 10 روز آینده با مشارکت سایر احزاب خبر داد.