آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۶۰۱۸
بین الملل
۲۰

دو خط خبر

هیات امور توسعه و تجارت سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود اعلام کرد، ادامه محاصره نوار غزه ممکن است این منطقه را تا سال 2020 به مکانی غیرقابل زندگی تبدیل کند. نوار غزه در حال حاضر حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.

منابع امنیتی عراقی از ربوده شدن 18 شهروند ترکیه ای به دست افراد مسلح ناشناس در بغداد خبر دادند. افراد ربوده شده در پروژه ساخت ورزشگاه شهرک صدر در شرق بغداد مشارکت داشتند. خبر دیگر اینکه جوانان شیعه عراقی در اردوگاه های تابستانی،آموزش رزم با گروه تکفیری -صهیونیستی داعش می بینند. بسیاری از آنان در پاسخ به دعوت آیت الله علی سیستانی، از مراجع شیعیان در عراق، در این دوره های آموزشی شرکت کرده اند.

انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد: افزایش بازداشت های غیرقانونی و آدم ربایی های دولتی از سوی دولت بحرین، این کشور را در ردیف 22 کشور رکورددار جهان در این زمینه قرار داده است.

میلیون ها کارگر هندی دیروز چهارشنبه در اعتراض به اصلاحات اقتصادی دولت «نارندرا مودی» که به نظر آنها وضع بازار اشتغال را بدتر خواهد کرد، اعتصاب بیست و چهار ساعته ای را برگزار کردند.

پلیس فدرال برزیل، خوزه دیرسو، رئیس دفتر لولاداسیلوا، رئیس جمهور سابق این کشور را به ارتکاب چهار فقره جرم با دریافت رشوه و دست داشتن در فساد مالی شرکت نفتی پتروبراس و دیگر شرکت های دولتی متهم کرد.

پس از تصمیم تاریخی پارلمان گواتمالامبنی بر لغو مصونیت قضایی اوتو پرز مولینا، رئیس جمهوری این کشور، دستگاه قضایی گواتمالانیز در گام بعدی آقای رئیس جمهور را ممنوع الخروج کرد.