آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
اخبار کشور
۳

آیت الله سبحانی: آل سعود تنها در ظاهر مسلمان است

استاد درس خارج حوزه با اشاره به سوءمدیریت عربستان در منا، گفت: دولتی که باید امنیت حجاج را تامین کند و خود را خادم الحرمین می داند نسبت به این مسئله بی تفاوت است و حتی خود متهم به دست داشتن در این فاجعه غمبار است.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در مراسم جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قم، اظهار داشت: دولتی که باید امنیت حجاج را تامین کند و خود را خادم الحرمین می داند نسبت به این مسئله بی تفاوت است و حتی خود متهم به دست داشتن در این فاجعه غم بار است به همین جهت به درگاه خداوند دعا می کنیم که شر این رژیم به ظاهر مسلمان را از سر مسلمانان بردارد. وی اظهار داشت: نکته دیگری از غدیر که مناسب با عمل امروز عمامه گذاری ما است این است که پیامبر(ص) بعد از اتمام خطبه غدیر پایین آمد و عمامه ای بر روی سر حضرت علی(ع)گذاشت و این عمل ما هم ترسیم کننده همان عمل است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه پیامبر(ص) با گذاشتن عمامه بر روی سر حضرت علی(ع) در حقیقت او را به عنوان رهبر جامعه انتخاب کرد، افزود: طلبه ها هم وقتی عمامه به سر می گذارند به عنوان رهبر و هدایت گر جامعه هستند و باید با عمل و زبان خود مردم را به اسلام دعوت کنند.