آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
شهرستان ها
۷

دوچرخه سوار ایرانی برای سفر به کربلابیش از 4 هزار کیلومتر رکاب می زند

روح اله نصیری نیا دوچرخه سوار اهل شهریار و عضو کمیته ملی ایرانگردی و جهانگردی که قصد رکاب زنی بیش از چهار هزار کیلومتری شهرهای مختلف کشور و سفر به کربلای معلی و زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع)را دارد روز دوشنبه وار تربت حیدریه شد.

وی در بدو ورود به تربت حیدریه گفت: سفر خود را با هدف تجلیل از خانواده معظم شاهد و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس از حرم امام خمینی(ره) آغاز کرده و پیام رسان صلح و دوستی، فرهنگ ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی شهدای میهنم در سراسر جهان هستم.

نصیری نیا افزود: در طول سفر با عبور از استان های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، اصفهان، مرکزی، کرمانشاه و ایلام مسافت بیش از چهار هزار کیلومتری تا کربلارا رکاب زده و در روز اربعین حسینی به حرم حضرت سیدالشهدا(ع) مشرف می شوم.

وی که تاکنون دوبار با دوچرخه و یک بار با پای پیاده به کربلاسفر کرده است در مدت اقامت خود در تربت حیدریه با رئیس اداره ورزش و جوانان، فرمانده انتظامی، اعضای شورای اسلامی شهر و معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تربت حیدریه دیدار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه در این دیدار گفت: ورزش از نظر ناجا در حد یک وظیفه تلقی می شود زیرا معتقدیم مامورین انتظامی زمانی می توانند به شهروندان خدمت رسانی کنند که از سلامت جسمانی برخوردار باشند.

سرهنگ سیدابوالقاسم حیدری مقدم افزود: بر این اساس یگان های نیروی انتظامی مستقر در تربت حیدریه به موضع آمادگی جسمانی، ورزش های رزمی و دفاع شخصی با جدیت می پردازند.

دوچرخه سوار شهریاری در این سفر تمثال 43 شهید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از 31 استان کشور را به همراه پرچم سبز رنگی برای متبرک کردن با خود حمل می کند.