آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
صفحه آخر
۱۲

درخواست رسمی بغداد از روسیه برای بمباران داعش در عراق

نخست وزیر عراق رسما اعلام کرد که از حملات هوایی جنگنده های روسیه علیه مواضع گروه های تروریستی در عراق استقبال می کند.

بالاخره پس از یک سال کارشکنی آمریکا و حمایت این کشور و متحدان منطقه ای آن از گروه تروریستی داعش، «حیدر عبادی» رسما از روسیه خواست حملات علیه تروریست ها در سوریه را به خاک عراق هم بکشاند. «حیدر عبادی» طی گفت وگو با شبکه «فرانس-24» اعلام کرد، در صورتی که روسیه از بغداد درخواست کند که مواضع داعش را در خاک عراق هدف قرار دهد، بغداد از این درخواست استقبال می کند. وی در ارتباط با حملات روسیه در سوریه نیز گفت: «هر گام بین المللی که علیه داعش در سوریه برداشته شود، به نفع عراق نیز خواهد بود.»

این درخواست بغداد به قدری برای سران کاخ سفید گران آمد که مقامات آمریکایی فورا فعالیت مستشاران خود در عراق را متوقف کردند! کارشکنی های آمریکا در نبرد نیروهای مسلح عراق علیه داعش طی ماه های اخیر به قدری واضح و گسترده بود که این امر باعث رویگردانی مقامات بغداد از ایالات متحده شده است.

حملات جنگنده های روسی علیه داعش در حالی در عراق زمینه سازی می شود که خبرگزاری ها از فرار دستجمعی تروریست ها به همراه خانواده خود از «رقه» پایتخت داعش در سوریه و از «ادلب» به سمت مرزهای عراق خبر دادند.

در صورت گسترش حملات روسیه از سوریه به عراق، منافع واشنگتن در منطقه شدیدا به خطر خواهد افتاد.

به نوشته پایگاه خبری «القدس»، ائتلاف روسیه با این اقدام خود، بساط آمریکا را در عراق و سوریه درهم پیچید و واشنگتن را با چالش بزرگی مواجه کرد.

«فواد معصوم» رئیس جمهور عراق هم از حملات روسیه علیه داعش در سوریه حمایت کرد. خبر دیگر اینکه، منابع خبری اعلام کردند روسیه خطاب به دولت لبنان گفته، آماده است از حریم هوایی لبنان در برابر تجاوزات اسرائیل حفاظت کند!