آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۲
صفحه آخر
۱۲

با اشاره به تحولات اخیر معاریو: پیروز بزرگ جنگ سوریه بشار اسد است

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به آغاز حملات ائتلاف روسیه علیه مواضع گروه های مسلح در سوریه، «بشار اسد» را پیروز بزرگ این تحول خواند.

به گزارش تسنیم، «معاریو» طی تحلیلی به قلم «یوسی میلمان» تحلیلگر مسایل امنیتی رژیم صهیونیستی، نوشت: «صبح روز پنج شنبه پارلمان روسیه مجوز حمله این کشور به (مواضع داعش در) سوریه را صادر کرد و ظهر همان روز، هواپیماهای روسی حمله به گروه های مسلح در «حمص» را آغاز کردند.»

به نوشته این روزنامه، مسکو به دنبال تثبیت تقسیم کاری است که خوشایند آمریکا و ائتلاف تحت رهبری این کشور علیه «بشار اسد» و علیه «داعش» نیست.

معاریو افزود: در این تقسیم کار، جنگنده های آمریکا و ائتلاف به داعش حمله می کنند، اما هواپیماهای روسیه به سایر گروه هایی که بیشتر آنها از سوی واشنگتن، عربستان، قطر و ترکیه حمایت می شوند، حمله می کنند و روشن است که پیروز بزرگ میدان در چنین حالتی بشار اسد است.» این نویسنده صهیونیست افزود: «آمریکا در تحقق دو هدف براندازی بشار اسد و نابودی داعش ناکام ماند و آزادی عمل اسرائیل در آسمان سوریه هم محدودتر شد.... اسرائیل از این به بعد محتاط تر عمل می کند و قبل از اینکه بخواهد جنگنده ای به آسمان سوریه بفرستد، باید خوب فکر کند، زیرا (ولادیمیر) پوتین پیش از این گفته بود که به حملات هوایی اسرائیل در سوریه، بی توجه نخواهد بود.»