آرشیو یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۱۳
اقتصاد
۵

خبر

کارگران فاقد بیمه به 30001633 پیامک بزنند

ایسنا: سخنگوی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور از کارگران فاقد بیمه و کارگران ساختمانی در سراسر کشور خواست در سامانه پیامکی 30001633 ثبت نام کنند. هادی ابوی درباره آخرین وضعیت ثبت نام کارگران در سامانه 30001633، گفت: تاکنون 400 هزار نفر از کارگران سراسر کشور به این سامانه پیامک زده و کد شهرستان و استان محل اقامت خود را ارسال کرده اند.

سفر مقامات بریتیش پترولیوم به ایران

فارس: مقامات بریتیش پترولیوم از سفر خود در روزهای اخیر به ایران و مذاکره با مقامات وزارت نفت کشورمان خبر دادند. اگرچه مقامات بریتیش پترولیوم وزیر امور خارجه انگلیس را در سفر چند هفته پیش به ایران برای بازگشایی سفارت این کشور همراهی نکردند، اما باب دادلی، مدیر ارشد اجرائی این شرکت، در ماه ژوئن از تمایل زیاد این شرکت برای سرمایه گذاری در ایران با لغو تحریم ها خبر داده بود.

آغاز مذاکرات گازی ایران و اتحادیه اروپا

مهر: معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا برای صادرات گاز از مسیر لوله یا «ال ان جی»، اعلام کرد: آبان ماه 50 پروژه نفتی جدید برای سرمایه گذاری به شرکت های خارجی معرفی خواهد شد. رکن الدین جوادی در کنفرانس انرژی در برلین در تشریح برنامه های جدید نفتی ایران در دوران پساتحریم، گفت: جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد از طریق 50 پروژه نفتی جدید که قرار است ماه آینده میلادی در تهران معرفی شوند، روزانه دو میلیون بشکه به تولید نفت خام خود اضافه کند. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: با اجرای کامل پروژه های در نظر گرفته شده در این بسته پیشنهادی، پیش بینی می شود روزانه هفت میلیارد فوت مکعب گاز به تولید گاز طبیعی ایران افزوده شود. این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با بیان اینکه از سرمایه گذاران احتمالی در صنایع نفت و گاز ایران خواسته می شود قراردادهای 20 تا 25 ساله را در نظر بگیرند، بیان کرد: مذاکرات ایران با کشورهای اتحادیه اروپا برای عرضه گاز با خط لوله یا به صورت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) ادامه دارد.