آرشیو یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۵۸
جهان
۶
اروپا

آخرین تلاش ها برای جذب آرا

پرتغال که به مانند تعداد زیادی از کشورهای اروپایی با بحران مالی دست و پنجه نرم می کند، انتخاباتی سرنوشت ساز را پیش رو دارد که آینده سیاسی و اقتصادی این کشور را تعیین می کند. مردم پرتغال امروز به پای صندوق های رای می روند تا مهر پایانی بر رقابت های انتخاباتی فشرده در این کشور باشد. رهبران ائتلاف راست میانه که در نظرسنجی ها پیشتاز هستند، روز گذشته در میان هواداران خود حاضر شدند تا در آخرین ساعات منتهی به انتخابات نظر رای دهندگانی را که هنوز تصمیم نگرفته اند به سوی خود جلب کنند.

بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها، به نظر می رسد با وجود سیاست های سختگیرانه اقتصادی از جمله مالیات های سنگین، ائتلاف حاکم توانسته است که اکثریت را حفظ کند. هر چند که انتظار می رود از هر چهار رای در انتخابات قبلی، یک رای را از دست بدهد. دو حزب حاکم با ارایه فهرست مشترک در تمامی حوزه های انتخاباتی به دنبال تقویت ائتلاف خود هستند.

آنتونیو کوشتا، رهبر سوسیالیست ها، هم تلاش می کند حامیان احزاب کوچک تر چپگرا را قانع کند که فقط او می تواند مانع سیاست های سختگیرانه ریاضت اقتصادی شود. رای دهندگان پرتغالی که از این سیاست های تحمیل شده از جانب وام دهندگان بین المللی ناراضی هستند، چندان هم نمی توانند به وعده های مخالفان این سیاست ها خوشبین باشند، چرا که تجربه یونان و حاکمیت مخالفان سیاست های اتحادیه اروپا شاهدی شده است تا رای دهندگان اعتماد چندانی به احزاب چپ گرا نداشته باشند.