آرشیو شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۱۸
تاریخ سیاسی
۷

منهای پایتخت

تقدیر امام جمعه همدان از نقش سردار همدانی در وقایع 88

فارس- همدان: آیت‎الله غیاث‎الدین طه محمدی، امام جمعه همدان، گفت: سردار همدانی در مقابله با فتنه 88 نیز نقش موثری داشتند به طوری که اگر مدیریت ایشان نبود، شاید جمع کردن فتنه مشکل بود. او افزود: طبق وصیت سردار همدانی، ایشان در همدان دفن خواهند شد بنابراین باید مراسمی باشکوه و درخور شان این شهید بزرگوار برگزار شود. او در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان با ایجاد گروهک‎های تکفیری همچون داعش درصدد ایجاد چهره‎ای خشن از اسلام هستند، گفت: امثال سردار همدانی‎ها برای ترویج اسلام ناب محمدی و مقابله با اسلام آمریکایی، جان خود را در طبق اخلاص نهاده و به جنگ با باطل رفته‎اند.

درخواست امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس برای پیگیری جدی فاجعه منا

ایرنا- گنبدکاووس: «عبدالکریم جاور»، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس، در خطبه های نماز جمعه اهل سنت این شهرستان گفت: از طرف آحاد مردم و نیز اولیای دم و بازماندگان جان باختگان این حادثه تاسف بار درخواست دارم که مسئولان امر با جدیت این فاجعه را پیگیری کنند. او به عنوان یکی از شاهدان عینی فاجعه، سوءتدبیر و سوءمدیریت کارگزاران حج عربستان را از عوامل اصلی بروز این فاجعه دانست و خاطرنشان کرد: برخلاف شعار برگزارکنندگان حج در عربستان که خدمت به زائران را شرف و افتخار خود می دانند، این واقعه ثابت کرد که آنان خدمتگزاران خوبی برای میهمانان خانه خدا نیستند.

امام جمعه بجنورد: شیعه نسل خود را افزایش دهد

ایسنا- بجنورد: حجت الاسلام «ابوالقاسم یعقوبی»، امام جمعه بجنورد، گفت: با توجه به اینکه در سال های آینده با جمعیت پیری در کشور روبه رو خواهیم شد، باید نسل شیعه نیز همانند برادران اهل سنت افزایش یابد تا اهل بیت مظلوم نباشد. او با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان و سخنان ایشان درخصوص افزایش نسل گفت: خراسان شمالی براساس آمار به این فرمایش معظم له لبیک گفته و فرزندآوری در آن افزایش یافته است.